تاریخ : 1393,یکشنبه 03 اسفند12:46
کد خبر : 32091 - سرویس خبری : اخبار

تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر کرمانشاه



رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور با بیان اینکه حدود یک میلیون و شش هزار نفر عضو این مرکز هستند، گفت: این مرکز در حال حاضر شش هزار نفر عضو سرآمد، استعداد برتر و نخبه درسطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، علی عباس کمری در همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه که امروز(دوم اسفند) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، قدرت و توان نظام را وابسته به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تمام هدف دشمنان این است که هر طور شده از طریق تهاجم فرهنگی به این فرهنگ خدشه وارد کنند و ایستادگی در برابر این مسئله هوشمندی و درایت فرزندان ایران اسلامی را می‌طلبد.

 

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثار گر کشور با تاکید بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: نهادینه کردن این فرهنگ در واقع نهادینه کردن ارزش‌ها است و نباید این فرهنگ را وارد خط و خطوط سیاسی کنیم.

 

کمری رویکرد دولت تدبیر و امید را به بحث نخبگان رویکردی جدید و دانش محور ارزیابی و ابراز امید‌واری کرد: این رویکرد بتواند گام مهمی در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نخبگان شاهد و ایثار گر کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه این مرکز در حال حاضر شش هزار نفر عضو سرآمد، استعداد برتر و نخبه درسطح کشور دارد، گفت: این مرکز 180 تشکل استانی، 54 تشکل در سطح ملی و پنج دفتر بین المللی دارد.

 

کمری افزود: بر اساس آمارهای موجود حدود سه میلیون نفر فرزندان خانواده شهدا و ایثارگر در کشور جامعه هدف این مرکز هستند که از این تعداد یک میلیون و شش هزار نفر عضو مرکز هستند.

 

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثار گر کشور در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد دستاوردهای هفت ساله این مرکز پرداخت و افزود: این مرکز تاکنون بالغ بر 18 هزار و 500 دستاورد علمی داشته و میزان رشد نخبگی در آن 6.7 درصد بیشتر از رشد نخبگی عادی است.

 

کمری شناسایی و تجلیل از نخبگان سرآمد سراسر کشور، حمایت و هدایت هدفمند نخبگان، اعطای جوائز با نام شهدای دانشمند، پیشبرد اهداف طرح مدیریت فردا، تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان کشور، جذب، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر، شناسایی، جمع آوری و حفاظت از ایده‌ها، اجرای طرح تکاک(توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور)، اجرای طرح شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر شاهد) و... را از جمله طرح‌های در دست اجرای این مرکز عنوان کرد.