تاریخ : 1393,دوشنبه 04 اسفند15:01
کد خبر : 32160 - سرویس خبری : اخبار

دیدار با جانباز 55 درصدی در نکا



معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، علی‌رضا یونسی امشب در دیدار با جانباز 55 درصدی در شهرستان نکا اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله برنامه‌های هفتگی است که در دستور کار ما بوده و اجرایی می‌شود.

وی افزود: این دیدارها با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه انجام می‌شود تا با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ادامه‌دهنده راستین شهدا و عاملان به وصایای شهدا و نصیحت‌های جانبازان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه و پیشرفت امروز کشور ما مرهون خون شهدای و جان‌فشانی جانبازان و رزمندگانی است تصریح کرد: آنان شجاعانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند تا ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد و اکنون جانبازان و ایثارگران باید به‌عنوان الگوی جوانان در جامعه مورد توجه باشند.

یونسی ادامه داد: جانبازان با افتخارآفرینی‌ها و ایستادگی در برابر مشکلات، الگوی همیشگی ما در جامعه هستند و خدمات‌رسانی و خدمتگزاری به خانواده‌های رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدا از عوامل رستگاری در دنیا و آخرت است.

وی گفت: نسل امروز باید با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در طول این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و در حفظ آرمان‌های شهدا و ایثارگران بکوشند و این مهم از وظایف اصلی ما مسئولان است تا با زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا، فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: جانبازان با وجود محرومیت‌ها و محدود بودن امکانات، با صبر و بردباری در برابر مشکلات و رنج‌های خود، الگویی مفید و ارزنده برای ما هستند تا با الگوپذیری از این اسطوره‌ها در برابر مشکلات و سختی‌های مختلف جامعه استوار باشیم.

یونسی ادامه داد: عزت و افتخار نظام اسلامی مرهون رشادت‌ها و مجاهدت‌های جانبازان و ایثارگران است که باید همواره این مسائل مورد توجه ما قرار گرفته و بدانیم عزت و پیشرفت امروز در گرو ازخودگذشتگی ایثارگران است و آنان الگوهای جاوید برای ما و نسل‌های مختلف هستند.

وی گفت: جانبازان و ایثارگران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در راه دفاع از کشور تا پای جان ایستادند و با تقدیم سلامتی خود، ارزش‌های اسلامی را زنده نگه داشتند و وظیفه ما حفظ دستاوردهای انقلاب و پاسداری از این ارزش‌های گرانقدر نظام است.

به گزارش فارس، در این جلسه برخی از مشکلات مربوط به جانبازان مورد بررسی قرار گرفت و غلامعلی منصوری جانباز 55 درصد که در شهر بانه از ناحیه پا جانباز شده بود در مورد نحوه جانبازی و خاطرات دفاع مقدس، مطالبی را بیان کرد.

در این دیدار از این جانباز جنگ تحمیلی با اهدای گل و تقدیرنامه تجلیل شد.