تاریخ : 1393,دوشنبه 04 اسفند16:15
کد خبر : 32168 - سرویس خبری : اخبار

تشییع پیکر جانباز شهید عبدالحسن خدری



فرمانده سپاه شهرستان بوشهر گفت: پیکر جانباز شهید عبدالحسن خدری جانباز 8 سال دفاع مقدس از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بوشهر تشییع خواهد شد.

عبدالرضا دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: جانبازان ما جان خود را در طبَق اخلاص گذاشتند و حاضر بودند تا آستانه شهادت پیش بروند اما خداوند متعال سرنوشت آنها را طوری رقم زد که برای پاسداری از انقلاب اسلامی زنده بمانند و در بستر به آن فیض نائل شوند.



دشتی با اشاره به‌اینکه جانبازان سرافراز ایران اسلامی به معنای حقیقی شهدای زنده انقلاب هستند، بیان کرد: جانبازان در دفاع مقدس برای حفظ انقلاب همه داشته‎های خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر با تأکید بر اینکه امروز جانبازان در اوج عزت و افتخار هستند، اضافه کرد: خاطرات جانبازان از دوران هشت سال دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود.

دشتی با اشاره به اینکه جوانان خاطرات و نوشته‌های شهدا و جانبازان را مطالعه کنند، ادامه داد: این اقدام جوانان باعث می‌شود آنها با از جان‌گذشتگی و رشادت‌های رزمندگان اسلام و جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: این دلیرمردان جان خود را بر کف دست گرفتند تا امروز میهن مادر آرامش باشد و به احترام آنها تمام قد می ایستیم و بر دستان این عباس زمان بوسه میزنیم .

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر افزود: اسطوره غیرت و شهامت عبدالحسن خدری بردار شهید ناصر خدری از جانبازان دفاع مقدس صیح دیروز پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت به فیض عظیم شهادت نائل شد.

دشتی اضافه کرد: تشیع پیکر مطهر آن شهید امروز ساعت سه بعد از ظهر از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای بهشت صادق با حضور پر شور مردم شهید پرور و مسئولین ادارات شهرستان بوشهر برگزار خواهد شد.

عبدالحسن خدری از جانبازان سرافراز استان بوشهر و ساکن عالیشهر، پس از تحمل سال‌ها رنج و درد جانبازی، دیروز به فیض عظمای شهادت نائل و به جمع یاران شهیدش پیوست.         

 خدری هم جانباز شیمیایی بود و هم جسمی پر از ترکش داشت.

وی که در طول دوران دفاع مقدس در عملیاتهای مختلف و از چندین ناحیه مجرو ح شده است از تاریخ 24 بهمن ماه در بیمارستان خلیج فارس بوشهر بستری شده و پزشکان وضع جسمانی وی را بد اعلام کرده بودند.

عبدالحسن خدری با بیش از 6 بار مجروحیت از ناحیه ساق پا، ران، فک، کمر، شیمیایی و جراحات  زیادی برداشت و از سال 59 تا پایان چنگ دست از نبرد بر نداشت.