تاریخ : 1393,سه شنبه 05 اسفند11:53
کد خبر : 32204 - سرویس خبری : اخبار

فرهنگ دوران دفاع مقدس در زندگی دانشجویان کاربردی شود



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هویت بخشید،بر لزوم کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- سرهنگ عباس عباسی چهارم اسفندماه در طرح دیدار با فرزانگان که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان و با حضور دانشجویان در موزه دفاع مقدس شهرکرد برگزار شد، اظهارکرد: اگر بخواهیم به آثار دفاع مقدس در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی بپردازیم، این مهم در همه زمینه‎ها نمود دارد بنابراین باید برای کاربردی شدن این فرهنگ در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه بصیرت لازمه داشتن فرهنگ بسیجی است، گفت: هم‌اکنون گروهک داعش با پرچم لا اله الا الله و با نام حضرت محمد(ص) سر از تن مسلمانان جدا می‎کند، یا اینکه در کتاب هنوز زنده‌ام می خوانیم که رژیم بعثی چگونه با اسرای مسلمان برخورد کرده اما انقلاب به ما آموخته است باید در مسیر خود ثابت قدم و دارای بصیرت باشیم و در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

 

عباسی با اشاره خاطراتی از دوران دفاع مقدس و یادآوری موانع و زمین‎های مسلحی که دشمن در مسیر رزمندگان تعبیعه کرده بود، افزود: جنگ در دوران دفاع مقدس کاملا علمی بود و همه شرایط جنگ پیش‌بینی شده و حتی تعداد شهدای رزمنده نیز تخمین زده می‌شد.

 

به گفته وی، جنگ به ایرانیان هویت داد و زمینه‌ای برای مقاومت در برابر بیگانگان شد، آثار پیروزی دفاع مقدس امروزه موجب بیداری اسلامی در جهان و پایه تحولات بسیاری دیگر بوده است به همین دلیل است که دشمن از ابتدا قصد نابودی و هم‌اکنون قصد تخریب این فرهنگ غنی را دارد.

 

عباسی با بیان اینکه شهدا اسطوره‎های حاصل تربیت مکتب اسلامی و امام خمینی(ره)، اظهارکرد:در دوران دفاع مقدس وقایعی رقم خورد که با منطق عقلی نیز قابل هضم نیست بلکه تنها با قدرت عشق حاصل می‎شد.

 

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم دیدار با فرزانگان از رزمنده معلم، منوچهر سیفی‎پور با اهدای لوح تجلیل شد.