تاریخ : 1393,سه شنبه 05 اسفند14:53
کد خبر : 32230 - سرویس خبری : اخبار

مراسم میثاق با پیکر مطهر ۳ شهید گمنام



خبرگزاری تسنیم: مراسم میثاق با پیکر مطهر ۳ شهید گمنام در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تجدید بیعت با پیکر مطهر 3 تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده ظهر امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

این مراسم که با حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه برپاشده بود با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت توسط مداحان اهل بیت همراه بود. دانشجویان در این مراسم میثاق نامه‌ای را جهت بیعت با روش و منش شهیدان قرائت کرده و آن را امضا نمودند.

در این مراسم پیکر مطهر این سه شهید گمنام که متعلق به عملیات خیبر بودند و در جزیره مجنون به شهادت رسیده بودند به صورت نمادین در داخل دانشگاه توسط دانشجویان تشییع شد.

خرم خورشید، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این مراسم با اشاره به حضور شهدای گمنام در دانشگاه، گفت: امروز گردهم آمدیم تا میزبان شهدای گمنامی باشیم که در نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیده‌اند. اگر چه این عزیزان در این دنیای خاکی بی نام و نشان هستند ولی نزد پروردگار خودشان و انبیا و اولیا شهره هستند.

وی افزود: این شهدا بسیار والامقام هستند و شاید از شهدایی که شما آنها را می‌شناسید و برسر مزارشان فاتحه می‌خوانید مقام بالاتری داشته باشند. چون نه تنها از جسم مادی‌شان گذشته‌اند بلکه از نام و نشان خویش نیز گذشتند.

خرم خورشید با اشاره به حضور ارزشمند شهدا و تأثیر جهاد آنها در هشت سال دفاع مقدس، گفت: هیچ کدام از ما قائل به درک مقام این شهدا نیستیم. اگر واقعا رشادت، دلاوی و شهادت این شهیدان نبود امروز اثری از مسجد و کلیسا نبود. همچنین اثری از مدرسه و دانشگاه مشاهده نمی‌کردیم تا بتوانیم در آن با کمال آرامش به تحصیل بپردازیم. نباید هیچ گاه این عزیزان را فراموش کنیم.