تاریخ : 1393,چهارشنبه 06 اسفند17:37
کد خبر : 32281 - سرویس خبری : اخبار

یادواره شهدای عملیات های خیبر، بدر



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل یادواره 220 شهید والامقام عملیات های خیبر و بدر و شمالغرب کشور، گفت: عقل در برابر مقام شهادت حیران است.

به گزارش «ایثار »، یادواره 220 شهید والامقام عملیات های غرور آفرین خیبر، بدر و شمالغرب کشور با سخنرانی آیت اله سید حسن عاملی نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر در حسینیه ثارالله سپاه استان اردبیل برگزار شد.

 آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: مقام تقوا مقامی است که برای تمام انسان ها از اولین و آخرین توصیه شده است.

وی قائم به قسط و عدل بودن را در ردیف بعدی مرتبه انسانی توصیف کرد و با بر شمردن مثالی در این ‌باره، افزود: برپایی قسط و عدل یعنی مدیر عدول از عدالت را نپذیرد و در برابر فزون ‌خواهی‌ها بایستد هرچند عزل از سمت فعلی خود را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: از اول خلقت دنیا به دو مسیر حق و باطل تقسیم شده و برای مقام شهادت حساب عظیمی گشوده شده است که عقل در برابر آن حیران است.

استاد عالی حوزه و دانشگاه های اردبیل در تعبیر پل صراط نیز گفت: پل صراط پلِِ انسانیت، دوری از دروغ، حرام، خیانت به بیت المال، عدم افترا مانند توزیع شب نامه و تخریب وجه شخص برای کسب مقام است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردیبل شهدای انقلاب اسلامی ایران را متفاوت از شهدای دنیا دانست و افزود: شهدای دنیا نیز در سیطره جنایت ظالم به شهادت می رسند ولی شهدای ما با وصل به ربانیت پرودگار و  قطع تمام تعلقات دنیوی را به جا آوردند و گرنه به کمال انقطاع نمی رسیدند.

 وی با بر شمردن هفت منزلگاه و مقام معنوی برای شهدا مقام هفتم را برطرف شدن حجاب و حائل بین پرودگار متعال و شهید دانست.

 امام جمعه اردبیل اسباب باطنی و امداد های الهی را علت اصلی در پیروزی سوریه دانست و افزود: بیش از 83 کشور نیروها و تجهیزات خود را وارد سوریه کردند اما فرماندهان ارشد ایران با توکل به خداوند دشمن را ناکام گذاشتند.

 عاملی اقتدار فعلی نظام و به چالش کشیده شدن آمریکا در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون های ریخته شده شهدا دانست و اظهار داشت: اکنون که ریشه داعش به دست ایران در حال خشکیدن است اقتدار ایران و مقبولیت آن در جهان در حال گسترش است.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواسته شهدا را حفظ اقتدار سیاسی و اقتصادی جامعه عنوان کرد و از مردم خواست دارایی های ارزی خود را بلا مصرف در بانک نگهداری نکرده و وارد چرخه اقتصادی کشور و کمک به نیازمندان کنند.

 در این یادواره که با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مقامات و مسئولین اداری و نظامی برگزار شد، مدیرکل، رئیس اداره بنیاد شهرستان اردبیل و همکاران بنیاد حضور داشتند.

اجرای سرود و شعر  و مداحی از برنامه های این یادواره بود.