تاریخ : 1393,دوشنبه 11 اسفند13:30
کد خبر : 32350 - سرویس خبری : اخبار

جزئیات مصوبات جدید مجلس در خصوص ایثارگران


جزئیات مصوبات جدید مجلس در خصوص ایثارگران

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جزئیات مصوبات خانه ملت درخصوص ایثارگران را تشریح کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جزئیات مصوبات خانه ملت درخصوص ایثارگران را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، دکتر "کامران دستجردی" نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور با اشاره به برخی مصوبات در مورد ایثارگران اظهار داشت:برای ایثارگران در لایحه بودجه 94چند مورد جدید به تصویب رسیده است که یکی ازآنها پیشنهادی است که بر مبنای آن رزمنده ها با شش ماه می توانند از وام مسکن استفاده کنند.
وی گفت:همچنین بر مبنای پیشنهاد بنده در کمیسیون تلفیق، اگر پدر و مادر شهید فوت کردند حقوق آنها برای 5 دسته ازوالدینی که دارای معلول ، محجور، صعب العلاج و نامادری مطلقه هستند قطع نشود..
 وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای وام به ایثارگران متذکر شد:پیشنهاد دیگری که در صحن علنی مجلس در هنگام رسیدگی به لایحه بودجه 94 مطرح و به تصویب رسید اعطای وام  مسکن برای  50 هزار نفر از ایثارگران بود که با پیشنهاد بنده این تعداد به 70 هزار نفر افزایش یافت.
وی در توضیح دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص ایثارگران در لایحه بودجه سال 94 متذکر شد: پیشنهاد دیگراینکه درصد جانبازی را در مورد وام مسکن برداشتیم و گفتیم سال های قبل 25 درصد بود که آن را به 5درصد در بودجه سال جاری کاهش دادیم و در سال آینده نیز آن را حذف کردیم.
وی یکی دیگر از مصوبات مجلس شورای اسلامی را الزام بنیاد شهید به توجه بیشتر به والدین شهدا دانست و افزود:در یکی دیگر از مصوبات تصریح کردیم که اگر پدر و مادر شهید محروم هستند و کسی را برای پرستاری از خود ندارند بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است برای آنها پرستار بگذارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:از موارد دیگر اینکه، سقف وام را زیاد کردیم وآن را به مبلغ 10 میلیون تومان در شهر و روستا ها افزایش دادیم .
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه توجه به یادمان های شهدا گفتیم که آب و برق گلزار شهدا مجانی باشد و در کل این مواردی است که ما علاوه بر بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساندیم اگر چه به نظر من ما هر کاری که برای ایثارگران می کنیم کم است.
وی در پایان تصریح کرد: در طی جلسات آینده مجلس برای رسیدگی به لایحه بودجه 94 پیشنهادات دیگری داریم که در صورتی که تصویب شده به اطلاع عموم خواهد رسید.


کد خبرنگار : 17