تاریخ : 1393,یکشنبه 10 اسفند13:47
کد خبر : 32375 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

ایثارگران فرهنگی باز هم هیچ!



فرزند شهید- عضو کمیسیون آموزش مجلس: بودجه آموزش و پرورش به بیش از 28 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

  حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سرانجام بودجه آموزش و پرورش در سال اینده 4 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع بودجه این نهاد در سال 94 به بیش از 28 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان برخی از بندهای افزایش بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق برای سال 94 تصریح کرد: مبلغ 200 میلیارد تومان بابت تخریب و بازسازی مدارس و 30 میلیارد تومان نیز به معاونت پرورشی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان دانش‌آموزی اختصاص یافت.
حجت الاسلام سلیمی افزود: در تبصره الحاقی مبلغ 36 میلیارد تومان برای آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا کرد و بابت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی نیز 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

 

  این نماینده مجلس با اشاره به دیگر ارقام افزایشی آموزش و پرورش در بودجه سال 94 خاطر نشان کرد: سرانه مدارس شبانه‌روزی 200 میلیارد تومان، دانشگاه فرهنگیان 33 میلیارد تومان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی 5 میلیارد تومان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 5 میلیارد تومان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان 350 میلیارد تومان، کمک به توسعه ورزش در مدارس 20 میلیارد تومان، کمک به تکمیل مدارس خیّر ساز 50 میلیارد تومان و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس 420 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مجلس برای سال 94 افزایش یافت.
 

  ایثارگران آموزش و پرورش در سال 94 باز هم نادیده گرفته شدند. مسؤلین آموزش و پرورش چرا سکوت کرده اند؟ روزه سکوت خود را کی می شکنند؟ ما فرهنگیان ایثارگر آموزش و پرور ش منتظر جواب مسؤلین هستیم.
حجت‌الاسلام سلیمی گفت: بودجه پیشنهادی دولت در خصوص بودجه سال 94 آموزش و پرورش حدود 24 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به آنکه در کمیسیون تلفیق مجلس با افزایش 4 هزار و 200 میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در سال آینده موافقت شده است، بودجه این وزارتخانه به بیش از 28 هزار میلیارد تومان خواهد رسید