تاریخ : 1393,سه شنبه 12 اسفند13:30
کد خبر : 32459 - سرویس خبری : اخبار

بانک مرکزی موظف به تامین وام مسکن ایثارگران شد


بانک مرکزی موظف به تامین وام مسکن ایثارگران شد

وام های حمایتی غیرایثارگری مانع از دریافت تسهیلات ایثارگران نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وام های حمایتی غیرایثارگری مانع از دریافت تسهیلات ایثارگران نیست.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،" محمد حسین فرهنگی"نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی  در حاشیه جلسه علنی در تشریح برخی مصوبات نوبت صبح بهارستان در رسیدگی به لایحه بودجه سال 94در روز دوشنبه (11 اسفند) اظهار داشت: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، شهریه های ایثارگران و حافظان کل قرآن و قاریان ممتاز کشوری در دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، دوره های شبانه و مراکز آموزش عالی غیردولتی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین می شود .
نماینده ایثارگر مردم آذربایجان شرقی در خانه ملت متذکر شد: کمک هزینه تحصیلی دانشجویان مذکور(ایثارگران) در واحدهای بین الملل داخل و خارج از کشور دانشگاه ها بر اساس حداکثر شهریه مشابه در داخل تأمین می شود.
به گفته فرهنگی با تصمیم نمایندگان ملت در بهارستان عبارت همسران شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران آزادگان مشمول حکم بند (ک) ماده (20) قانون برنامه پنجم(در بند "ک" ماده 20 قانون عبارت "و همسران بعد از کلمه فرزندان" اضافه شده است) شد.
نماینده مردم تبریز در بهارستان پرداخت مابه التفاوت سود بانکی تسهیلات ایثارگران را بر عهده دولت دانست و یادآوری کرد که ترتیبات اجرایی آن مشخص شده است.
به گفته عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تصویب نمایندگان ملت، ایثارگرانی که پیش از این از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند، در صورت تسویه حساب در سال جاری می توانند مجددا" از تسهیلات مربوط استفاده کنند ضمن اینکه وام های حمایتی غیرایثارگری مانع دریافت تسهیلات ایثارگران نیست.
محمد حسین فرهنگی تاکیدکرد: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورت احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، این بنیاد می توانند تسهیلات اخذ و افراد واجد شرایط را برای تقسیط به بانک ها معرفی کند.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات نمایندگان ملت در بهارستان متذکر شد: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بانک مرکزی موظف شود تا به ایثارگرانی که کمتر از سقف وام، تسهیلات گرفته اند از طریق بانک ها یک فقره وام مسکن ارائه کند
.


کد خبرنگار : 17