تاریخ : 1393,سه شنبه 12 اسفند13:33
کد خبر : 32473 - سرویس خبری : اخبار

شرایط پرداخت وام مسکن ایثارگران تعیین شد


شرایط پرداخت وام مسکن ایثارگران تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف به پرداخت وام مسکن از طریق بانک های عامل به ایثارگران از ابتدای تیرماه سال آینده کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف به پرداخت وام مسکن از طریق بانک های عامل به ایثارگران از ابتدای تیرماه سال آینده کردند.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 94 ، بند "د" تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه سال 94 را مورد بررسی قرار دادند و بر اساس آن چارچوب و شرایط پرداخت یک فقره وام مسکن فقط برای یک ‌بار آن هم با معرفی بنیاد شهید به ایثارگران برای تکمیل واحد مسکونی را در سال آینده مشخص کردند.
بر اساس مصوبه نمایندگان ملت در بهارستان ، بانک مرکزی موظف شده است از ابتدای تیرماه سال1394 به مدت یک‌سال از طریق بانک های عامل ، به ایثارگرانی که احتیاج به وام مسکن برای تکمیل واحد مسکونی خود دارند با اخذ وثیقه وام پرداخت کند.
در این مصوبه تصریح شده است:ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام هستند و در سال های گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال 1394 استفاده کرده‌اند فقط برای یک‌بار با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران‌، مابه‌التفاوت وام قبلی و یا با فک رهن و تسویه، یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید پرداخت نماید.
بر اساس جزء 6 بند "د" تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه سال 94، زمان پذیرش تقاضای  وام مسکن توسط بانک های عامل از ابتدای تیرماه 1394 به مدت یک‌سال و ملاک، تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
گزارش خبرنگار ما حاکی است از نکات حاشیه ای این مصوبه تذکرات برخی از نمایندگان ایثارگر در جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه (11 اسفند) بود که از طریق تریبون مجلس قرائت شد.حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین، دکترکامران دستجردی نماینده مردم اصفهان، دکتر حسن سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در تذکری کتبی به علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار روشن شدن علت عدم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط بانک‌های عامل در سال 93 شدند.


کد خبرنگار : 17