تاریخ : 1393,سه شنبه 12 اسفند13:52
کد خبر : 32476 - سرویس خبری : اخبار

یادواره شهید محمد اسماعیلیان



نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا گفت:علت ترس استکبار جهانی از ایران اسلامی ایمان کامل و شهادت‌طلبی جوانان آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام ولایی در نخستین یادواره شهید دانشجو "محمد اسماعیلیان" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان افزود:دشمن قدرت تعرض به ایران اسلامی را ندارد.

 

وی در ادامه بر تقویت فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در همه دانشگاه‌ها و خصوصا در دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب است باید در جهت تقویت فرهنگ دینی تلاش و کوشش شود چرا که این دانشگاه باید بیشتر از جای دیگر پرچمدار باشد و نهادی است که از دل جمهوری اسلامی برخواسته است.

 

وی بصیرت‌دهی را از دیگر وظایف مسئولان دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد:مسئولان دانشگاه‌ها وظیفه دارند با بصیرت‌دهی به دانشجویان از قبیل انتخاب استادان بصیر و برگزاری جلسات روشنگرانه سیاسی راه شهدا را دنبال کنند.

 

وی به خطرات عملکرد افراد بی‌بصیرت در جامعه نیز اشاره کرد و گفت:خیلی از بزرگان و اساتید ما که دارای علم و دانش کافی نیز بودند و از آنها انتظار نبود در جریان فتنه 88 راه را کج رفتند و به نفع دشمن حرف زدند دشمن را روی ما جری کردند و باعث شدند دشمنان و رسانه‌های گروهی معاند به آنها کف بزنند. بصیرت به انسان قدرت تفکر می‌دهد که کی و کجا حرف بزند.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا به ماهیت دو اسلام تکفیری و افراطی نیز اشاره کرد و گفت:القاعده،جبهه النصره، طالبان و داعش از تشکیل دهنده‌های اسلام تکفیری هستند که افرادی بی‌منطق بوده و جز خود دیگران را کافر می‌پندارند. یک اسلام افراطی دیگری هم هست که می‌خواهد خودش را به زور به شیعه بچسباند و برای اینها قمه‌زنی عین نماز خواندن است.

 

موسی ارشد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان نیز در این مراسم از شهدا به عنوان نماد ایثار و فداکاری در جامعه یاد کرد و گفت: بر این باوریم شهدا پرچمدار استقلال و عزت و شرف این مردم هستند و امیدوارم در قبال وظایفی که شهدا روی دوش ما گذاشته‌اند بخوبی ایفای عمل کنیم.

 

سرهنگ جواد اکبری فرمانده سپاه ناحیه ملکان نیز گفت:ما در جنگ تجربه‌های زیادی کسب کردیم و الان در دنیا حرف زیادی برای گفتن داریم .