تاریخ : 1393,چهارشنبه 13 اسفند13:30
کد خبر : 32495 - سرویس خبری : اخبار

درخواست جانبازان ارتش ازمسئولین


درخواست جانبازان ارتش ازمسئولین

جمعی از جانبازان نیروهای مسلح خواستار توجه ویژه مسئولین به احقاق حقوق خود شدند.

جمعی از جانبازان سرباز 8 سال دفاع مقدس -  ماجمعی ازجانبازان سرباز8سال دفاع مقدس که همگی جانباز قطع عضو ودارای حکم ازکارافتادگی کلی می باشیم وازابتدای مجروحیت تاکنون مستمری بگیربوده(میزان حقوق 960هزارتومان) وهیچگونه حقوق حالت اشتغالی دریافت نمی نماییم .

با استناد به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که به دستور رئیس مجلس درتاریخ 28/12/91 در روزنامه رسمی چاپ ومنتشرشده است ودستگاه های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند. براساس ماده 38 قانون جامع،‌ حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاه‌های موضوع ماده(2) وتبصره2حقوق حالت اشتغال جانبازان این قانون که به دلیل حضور در جبهه یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر وجانباز از کار افتاده کلی و آزاده از کار افتاده کلی شده‌اند، همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد. نکته حائز اهمیت در این ماده پرداخت حقوق این افراد براساس احکام کادر ثابت نیروهای مسلح خواهد بود که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نپذیرفته است . براساس تبصره یک قانون حالت اشتغال، برای آن دسته از شهدا و جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی که مستخدم دولت نیستند باتوجه به میزان تحصیلات و تخصص آنها توسط بنیاد شهید با تنفیذ مقام معظم رهبری از محل کمک دولت به بنیاد شهید حقوق و مزایای همطراز نظام هماهنگ پرداخت خواهد شد. و تا پایان 30سال‌خدمت، با دریافت ترفیعات همطراز کادر ثابت با آنان رفتار شود. از همان ابتدا به‌دلیل مغایرت این قانون با سایر قوانین در معیار پرداخت حقوق شهدا و جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی براساس قانون نظام هماهنگ یا قانون نیروهای مسلح ناهماهنگی ایجاد شد.

البته به‌دلیل اینکه این پرداخت نیاز به تنفیذ مقام معظم رهبری داشت، ستاد کل نیروهای مسلح گردش کاری را با عنوان دستورالعمل نحوه اجرای قانون حالت اشتغال در تاریخ 74.6.19 به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا رساند. در ماده6 این دستورالعمل مقرر شده است که حقوق و مزایای حالت اشتغال، بازنشستگی، وظیفه و مستمری، از تاریخ تصویب قانون حالت اشتغال (72.6.30) براساس احکام حقوقی که از سوی سازمان‌های ذی‌ربط نیروهای مسلح صادر می‌شود، توسط بنیاد شهید پرداخت شود. درماده6 و 38وتبصره یک قانون اشتغال صریحاًً تأکید نموده است که حالت اشتغال توسط بنیادپرداخت شود. ماده 5 و157- از تاریخ تصویب قانون (1372.6.30) حقوق حالت اشتغال مشمولان این آیین‌نامه همواره از امتیاز دو گروه یا درجه‌بالاتر از گروه یا درجه استحقاقی استفاده می‌کنند. متأسفانه درباره جانبازان از کارافتاده سرباز وظیفه ارتش به درستی عمل نمی‌شود و سال‌هاست که حقوق آنان تضییع می‌شود. با توجه به تصریحات قانونی، سربازان وظیفه ارتش که مشمول قانون حالت اشتغال شده‌اند بدون توجه به قانون از ابتدا حقوق و مزایای آنان به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح منتقل و بدون آنکه ترفیعات آنان و حقوق دریافتی همطراز کادر ثابت اقدام شود، با آنان مغایر قوانین رفتار شد لذاخواهشمنداست شرح حال مارا درآن سایت منتشرنموده تاشایدصدای مابه گوش مسئولین برسد.
اسامی جانبازان 8سال دفاع مقدس با نوع ضایعه جانبازی نام ونام خانوادگی جانبازان ازکارافتادگی کلی (تعیین درصدتوسط بنیادشهید)
نوع ضایعه جانبازی اصغرنجفی پور 70% قطع یک پا زیر زانو وتخلیه یک چشم - سیدمرتضی موسوی 70% قطع دودست وتخلیه یک چشم - بهمن بابایی 70% قطع یک پا زیر زانو وتخلیه یک چشم - ساسان جوزایی 70% قطع دوپا زیر زانو - علی آل کثیر 70% قطع یک دست وتخلیه یک چشم - احمدمحسنی 65% اعصاب وروان ونصف بدن فلج - محمدرضا یوسفی محمدی 60% داخلی - علیرضاجودکی 55% قطع پای راست ازبالای زانو وترکش به پای چپ