تاریخ : 1393,چهارشنبه 13 اسفند16:07
کد خبر : 32534 - سرویس خبری : اخبار

غرس ۶۳۵۰ نهال به‌نام شهدا



همزمان با ۲۲ اسفندماه که به‌نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است، شش هزار و ۳۵۰ نهال به‌نام شهدای لرستان غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مراد روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت شهدا در استان، افزود: 22 اسفند‌ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی که این روز به‌نام روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است و برای این روز برنامه‌هایی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: جلسه ستاد بزرگداشت روز شهدا هفتم اسفندماه به ریاست استاندار لرستان و با حضور شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد.

 

روشنی تصریح کرد: در این جلسه، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان با اشاره به حضور فعال و مؤثر کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی بر لزوم مشارکت پویا و مؤثر آحاد مردم شهیدپرور استان در برنامه‌های روز شهدا تأکید کرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: در راستای اجرای طرح سپاس و تکریم از منزلت والای شهیدان بنا شد اعضای شورای اداری استان اعم از مدیران دستگاه‌های اجرایی، رؤسای بانک‌ها و شرکت‌های دولتی هرکدام حداقل با پنج خانواده شهید با حضور در منزل آن‌ها دیدار داشته باشند.

 

روشنی استفاده مضامینی از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در سربرگ نامه‌های اداری در طول هفته بزرگداشت شهدا، برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی در رابطه با شهید و شهادت، اجرای طرح میثاق با حضور گروه‌های دانش‌آموزی دانشجویی و اقشار مختلف مردم، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، غرس شش هزار و 350 نهال بنام شهدا، چاپ ویژنامه روز بزرگداشت شهدا، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی را از جمله برنامه‌های روز شهید بیان کرد.

 

وی ارسال پیامک گرامیداشت یاد شهدا و روز بزرگداشت شهدا از سوی شرکت مخابرات برای مشترکین همراه اول و پیامک صوتی برای تمامی مشترکین تلفن ثابت، غرس نهال با مشارکت فعال دانشجویان، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع شهید، برگزاری یادواره شهدا را از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهدای استان برشمرد.