تاریخ : 1393,شنبه 16 اسفند16:19
کد خبر : 32598 - سرویس خبری : اخبار

تهیه 21 هزار فایل اطلاعات شهدای سادات



مدیرکل بنیاد شهید و مسئول کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس در تشریح فعالیت‌های این کمیته از ارسال 21 هزار و 100فایل اطلاعات این شهدا به دبیرخانه یادواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، رجبعلی راهی افزود: فایل‌های اطلاعات شهدا شامل خاطرات، زندگی‌نامه، سرگذشت و وصیت نامه شهدای سادات، آمار و نشانی شهدا بوده است.

 

وی با بیان اینکه سپاه پرچمدار مراسم یادواره شهدای سادات است و بنیاد شهید نیز همکاری لازم را در این مسیر انجام داده و می‌دهد، گفت: در بین شهدا بزرگوارانی از همه اقشار حضور داشتند؛ به عنوان مثال می‌توان روحانیت را به عنوان پرچمدار دانست که شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و همچنین شهدای سادات که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

 

راهی با اشاره به عزت سادات در فرهنگ شیعی عنوان کرد: سادات در فرهنگ شیعی از عزت و احترام بالایی برخوردار هستند و قطعاً ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره‌های مختلف خصوصاً یادواره شهدای سادات می‌تواند بیانگر این موضوع باشد.

 

مسئول کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس گفت: شیراز شهر علم، ادب و فرهنگ است که بزرگانی از جمله سومین شهید محراب شهید آیت الله دستغیب و حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم(ع) در این شهر واقع شده است.

 

راهی به محور بودن شهید دستغیب در این یادواره اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌تردید سیدالشهدای استان فارس آیت‌الله دستغیب است، شخصیتی که قبل و بعد از انقلاب تاثیر زیادی در روند ایجاد و پیروزی انقلاب در شیراز و فارس داشته است.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تکریم شهدا عنوان کرد: شهدا رفتند و تکلیف الهی را انجام دادند، حال ما مانده‌ایم و باید راه این شهدا را در تبعیت از ولی فقیه خودشان پیش بگیریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: اگر بخواهیم راه شهدا را انجام دهیم باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و از طرفی پایبند به اعتقادات باشیم تا این نظام به دست صاحب اصلی آقا امام زمان(عج) برسد.