تاریخ : 1393,یکشنبه 17 اسفند13:07
کد خبر : 32626 - سرویس خبری : اخبار

بدرقه دومین کاروان دانشجویی کردستان



جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: باید سیره‌ شهدا در جامعه علمی به ویژه در محیط‌های دانشگاهی نهادینه و فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، سردار حمزه فلاح، امروز(16 اسفندماه) در مراسم بدرقه دومین کاروان دانشجویی استان کردستان در دانشگاه پیام نور سنندج، اظهار کرد: عزت و امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا و شادت‌های رزمندگان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از سالیان سال هنوز هم هستند کسانی که سیره شهدا را زنده نگه می‌دارند، افزود: هدف از اردوهای راهیان نور پیوند میان نسل گذشته و جوان امروز کشور است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که جوانان خود را فرهنگ دفاع مقدس و سیره آشنا کنیم زیرا سیره شهدا، سیره‌ اسلام و پیامبر اکرم(ص) است و باید سیره‌ شهدا در جامعه علمی ما به ویژه محیط‌های دانشگاهی فراگیر شود و به دانشجویان منتقل شود.

 

سردار فلاح بیان کرد:‌ شهدا منتخبان الهی هستند و کسانی‌ که توفیق حضور در سرزمین‌های نور را پیدا می کنند منتخبان شهدا هستند.

 

وی اظهار کرد: سرزمین‌های راهیان نور قطعه‌ای از بهشت هستند و اگر در آنجا دیده دل باز کنید می توانید ذکر و اخلاص شهدا را ببینید.شهدا درس اخلاص، مقاومت، از خودگذشتگی و پایداری را به ما نشان دادند و دانشجویان هم باید سفیران شهدا در دانشگاه‌ها باشند.اگر رزمندگان و شهدای ما ایمان و اعتقاد و خداباوری را نداشتند به سادگی از اصلی ترین سرمایه وجودی خودشان یعنی جانشان نمی گذشتند.

 

سردار فلاح خاطرنشان کرد: امروز به صورت همه جانبه در مقابل جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن قرار داریم و باید جوانان ما با تاسی از شهدا راه را بر عرصه اندام غربی‌ها ببندند.

 

وی در پایان گفت: امیدوارم کسانی که به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند از این فرصت بدست آمده بهترین استفاده را ببرند و در زندگی خود، شهدا را الگو قرار دهند.