تاریخ : 1393,یکشنبه 17 اسفند14:07
کد خبر : 32632 - سرویس خبری : باغ بهشت

شهید ابوالحسن افشار



بسم رب شهداوصدیقین

نام:ابوالحسن
نام خانوادگی:افشار
تاریخ تولد: 1342
محل تولد:بورخانی.شهرستان سوادکوه.مازندران
تاریخ شهادت:1359/8/24
مصادف با 6محرم

 


زندگینامه:

همزمان با آغاز مبارزات قهرمانانه امت اسلامی در روستای بورخانی از توابع شهرستان سوادکوه استان مازندران چشم به جهان گشود. نوجوانی بیش نبود که قامت کوچکش در برابر معبود به سجده افتاد و نور ایمان در جانش ریشه دواند و با تلاش فراوان توانست کلاسهای قرآن و معارف اسلامی را در مسجد جامع شیرگاه تشکیل دهد.      
با اوج‌گیری نهضت پرشور مردمی به رهبری امام خمینی علیه رژیم پهلوی ،او به اتفاق سایر پیشتازان شهر انجمن اسلامی را تشکیل داده و در سازماندهی حرکت‌های مردمی نقش بسزایی ایفا نمود.
   
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عشق و علاقه فراوان آموزش نظامی و عملیات چریکی را در سپاه پاسداران قائم شهر فرا گرفت و پس از مدتی ملبس به تن‌پوش سبز سپاه پاسداران گردید و در پادگان شیرگاه بعنوان مربی آموزش نظامی مشغول به فعالیت گشت.
 
با شروع جنگ تحمیلی اشتیاق دفاع از مرزهای میهن اسلامی او را به سوی میدانهای نبرد کشاند و در تاریخ 15/2/1359 با گروهی از پاسداران استان مازندران راهی میدان خون و مبارزه شد.
   
عروج:
شهید  افشار سرانجام در تاریخ 24/8/1359 مصادف با ششم محرم الحرام سال 1401 هجری قمری سینه خود را در مقابل خمپاره‌های دشمن سپر نمود و در سن 17 سالگی به سوی عرش اعلی پر گشود و کالبد خاکی‌اش برای همیشه در کربلای غرب کشور باقی ماند.