تاریخ : 1393,دوشنبه 18 اسفند15:29
کد خبر : 32697 - سرویس خبری : اخبار

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی به مناسبت روز شهید


بیانیه انجمن جانبازان نخاعی به مناسبت روز شهید

انجمن جانبازان نخاعی کشور به مناسبت 22 اسفند ماه و روز شهید بیانیه‌ای صادر کرده است.

فاش نیوز - انجمن جانبازان نخاعی کشور  به مناسبت 22 اسفند ما و روز شهید بیانیه‌ای صادر کرده است. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

رسول اکرم (ص): بالاتر از هر نیکی، نیکی دیگر است تا آنکه انسان در راه خدا کشته شود. هر کس در راه خدا کشته شود بالاتر از آن نیکی وجود ندارد.

خورشید، بزرگ‌ترین موذن صبح است و شهید، والاترین مکبر آزادی؛ و کدام تکبیر، رساتر و فراگیرتر از شهادتینی که در بی‌تعلق‌ترین ثانیه‌های زندگی، بر زبان شهید جاری می‌شود؟!

آری! رهایی، محصول دل سپردگی مردان جهاد، به عالمی فراتر از خاک است؛ محصولی که توازن عقل‌های زمین را درهم  می‌شکند. پس سلام بر شهدا که ایستاده‌ می‌میرند.

چه می‌شود که خون حامل زلال‌ترین پیام‌ها در تاریخ می‌ماند؟ بی‌تردید، پاسخ را باید در این حقیقت جست که شهدا، تفسیر مجسم باران، بر شوره‌زار غلفت زمین‌اند... و راز جاری ماندن شهدا، چیزی جز جوشیدن از چشمه‌ای به نام عشق نیست. شهادت، کلاس همیشه دایر حرکت است که تمامی انسان‌ها را در هر برهه زمان، در خویش ثبت نام می‌کند و شهدا، محصلان برگزیده این مدرسه‌اند.

شهدا، رفتنه‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری.

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت، کسی نمی‌فهمد و حقیقت را چشمی غیر از دل، نمی‌تواند دید. آن که رتبه و جایگاه شهید را فهمید، پویایی را سرلوحه هستی خویش قرار داد و آن که از شهید، جز لقب و نامی نمی‌داند، تنها دل را به سکوت در کوچه‌ای آرام که به نام شهیدی آذین شده، خوش می‌دارد؛ اما فریاد ممتد شهید در ثانیه ثانیه زمان جاری است، فریادی که ریشه در «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا دارد و امتداد، تا گسترده‌ترین میدان موعود.

و در قدسی بودن مقام شهید همین بس که مراد عشاق شهادت در وصف ایشان چنین فرمود که: «ما را چه رسد که با این قلم‌های شکسته و بیان‌های نارسا در وصف شهیدان، جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی‌سبیل‌الله جان خود را فدا کرده‌اند و یا سلامت خویش را از دست داده‌اند، مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم. زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه عزیزانی است که برای املای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده‌اند.»

انجمن جانبازان نخاعی ضمن اعلام حضور از جامعه ایثارگری اعم از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و آزادگان و ملت همیشه در صحنه دعوت می‌نماید در مراسمی که به همین مناسبت در سطح کشور برگزار می‌گردد شرکت نمایند.

یادشان گرامی و راهشان جاودانه