تاریخ : 1393,دوشنبه 18 اسفند17:48
کد خبر : 32708 - سرویس خبری : اخبار

رسالت بنیاد، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه است



رئیس بنیاد لنده ضمن تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در استان کهگیلیویه و بویراحمد، گفت: رسالت بنیاد، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه است.

رسالت بنیاد، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه است
 

 به گزارش «ایثار»، رضا عدالتمند صبح امروز 18 اسفندماه 93 در لنده، ضمن گرامیداشت هفته بنیاد شهید و امور ایثارگران و بزرگداشت شهدا، گفت: رسالت بنیاد گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه است.

وی افزود: با برگزاری مراسمات و برنامه‌های مختلف در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و جامعه ایثارگری می‌توان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده تصریح کرد: در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برنامه‌های مختلفی در طول این هفته در سطح شهرستان لنده برگزار می شود.

عدالتمند افزود: برگزاری همایش پیاده‌روری خانواده، مسابقات ورزشی و هنری، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، غرس 90 نهال به یاد 90 شهید شهرستان لنده، برگزاری نمایشگاه عکس، سرکشی از خانواده شهدا و دیدار با امام جمعه و فرماندار و  ... از مهم ترین برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در لنده است.

وی خاطر نشان ساخت: بیش از 39 گلزار با 89 شهید در سطح شهرستان لنده وجود دارد که 14 گلزار آن با 52 قبر شهید ساماندهی شده و 23 گلزار با 31 قبر شهید ساماندهی و بهسازی نشده و یک گلزار شهدا هم در حال بازسازی است.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص اشتغال‌زایی فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: امسال 10 نفر از خانواده جامعه ایثارگری شهرستان لنده در 146 نفری استانداری جهت اشتغال در ادارات و نهادهای شهرستان گزینش و یا مشغول به کار شده‌اند.

عدالتمند یادآور شد: بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت شده است.