تاریخ : 1393,چهارشنبه 20 اسفند15:28
کد خبر : 32789 - سرویس خبری : اخبار

ضرورت تربیت پژوهشگر برای تدوین تاریخ جنگ



مسوول سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور گفت: باید برای تدوین تاریخ جنگ پژوهشگر تربیت شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه کویر، گلعلی بابایی در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: بعد از جنگ کار نوشتن در حوزه دفاع مقدس را آغاز کردم و اولین کتاب "نقطه رهایی" شامل یادداشت‌های خودم بود.

 

او درباره استقبال از آثار دفاع مقدس گفت: کتاب‌ها و آثار هنری مرتبط با دفاع مقدس مانند بقیه آثار تولیدی کشور اگر استانداردها و قابلیت‌های لازم را داشته باشد، مورد استقبال واقع می‌شود. در سال‌های اخیر چند نمونه از این کتاب‌ها با اقبال روبه‌رو بوده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای خرید آن‌ها صف می‌کشیدند.

 

بابایی گفت: برخی فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس نیز این اقبال را داشته و رکورد فروش را شکسته‌اند که این نشان داد اگر کار را خوب انجام دهیم و آثار را با اصول و قواعد استاندارد تولید کنیم، حتما این اقبال وجود دارد.

 

این نویسنده دفاع مقدس بیان کرد: جنگ قابلیت ها و جذابیت‌های زیادی دارد و اتفاقات هشت سال در داخل و پشت جبهه مسائل جذابی برای خلق اثر خوب هستند.

 

او با انتقاد از منعکس نشدن شایسته کنگره ادبیات پایداری در رسانه‌های سطح کشور بیان کرد: این مظلومیتی برای استان‌هاست و این اشکال در رسانه‌های ما وجود دارد که شاید کمتر به این کارها که در استان‌ها انجام می‌شود، می‌پردازند. این برنامه آن‌طور که باید مورد نظر مردم و تبلیغ همگانی قرار نمی گیرد و رسانه ملی پرداختی به این نشست ها ندارد.

 

مسوول سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور گفت: برگزاری کنگره ادبیات پایداری کار ارزشمندی است و جای تقدیر و پرداختن دارد. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که ادبیات دفاع مقدس را به محیط‌های آموزشی و دانشگاهی بکشانیم و این کار انجام شده است.

 

او افزود: باید رسانه‌ها و دست اندرکاران این بحث بتوانند با برقرار کردن ارتباط با مرکز کشور برخی کاستی‌های این رشته را نیز به گوش مسوولان برسانند.

 

بابایی تصریح کرد: انتظار داریم خروجی رشته ادبیات پایداری پژوهشگران و نویسندگانی باشند که بار تدوین تاریخ جنگ را به دوش بکشند.

 

او در ادامه بیان کرد: باید برای تدوین تاریخ جنگ پژوهشگر تربیت شود و این نقص کشور را که کمبود نویسنده است، رفع کند و انتظار داریم نتیجه فارغ التحصیلان این رشته 10 نویسنده مجرب باشد.

 

به گزارش ایسنا، کتاب‌های "گردان نهم"، "ضربت متقابل"، "نقطه رهایی"، "هم‌پای صاعقه" و ... از آثار گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس است.