تاریخ : 1393,چهارشنبه 20 اسفند19:18
کد خبر : 32814 - سرویس خبری : اخبار

بهر‌ه‌برداری از فاز اول اردوگاه شهید باکری



استاندار زنجان، ارائه کارهای فرهنگی در قالب‌های جدید را مهم دانست و گفت:برنامه‌های فرهنگی از جایگاه مهمی در تبیین کارها و تاریخ معاصر به خصوص دفاع‌مقدس دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، جمشید انصاری در جلسه ستاد راهیان‌نور استان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: دفاع‌مقدس درخشان‌ترین فراز تاریخ معاصر ما به شمار می‎آید که ملت ایران در مقابله با ظلم، با راهی کردن رزمندگان اسلام به جبهه‎های حق علیه باطل به جان‌فشانی و ایثارگری برای حفظ عظمت و صلابت انقلاب اسلامی و اسلام پرداختند.

 

وی افزود: باید این تاریخ پرشکوه در دوره دفاع‌مقدس به دست آیندگان برسد تا افراد با سرلوحه قرار دادن آراء و اندیشه‎های امام راحل سرمشقی درست برای برنامه‎های آینده این کشور باشند، چرا که دفاع‌مقدس گوشه‎ای از این تاریخ پرافتخار کشورمان به‌شمار می‎آید.

 

انصاری گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدا به‌ عنوان یک وظیفه ملی و دینی محسوب می‌شود و برای شناخت هرچه بهتر شهدا، حضور در مناطق جنگی فرصتی مناسب است و بازدید از مناطق جنگی یکی از مهم‌ترین برنامه‎هایی است که می‎تواند در جهت تبیین بیشتر و بهتر دفاع‌مقدس برای نسل امروز و آینده انجام داد.

 

وی در ادامه یادآور شد: رعایت ایمنی وسایل نقلیه و همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تحت پوشش بیمه بودن تمام افراد اعزامی، اعزام تیم پزشکی و درمانی در طول مسیر کاروان‎ها و استقرار در منطقه، تامین مایحتاج و اقلام مصرفی کاروان‎ها از سوی اصناف و صنعت و تجارت به نرخ دولتی از اقداماتی است که برای حضور افراد در کاروان‌های راهیان‌نور باید انجام داد.

 

انصاری به اهمیت اقدامات فرهنگی در طول سفر زائران مناطق جنگی اشاره کرد و گفت: اهمیت کارهای فرهنگی بر هیچ کسی پوشیده نیست به خصوص در این حوزه که با اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر تحصیل کرده مواجه هستیم و در این ارتباط باید همه کارهای فرهنگی به ‌صورت جذاب به مخاطب ارائه شود.

 

وی یادآور شد: حضور ایثارگران و خانواده‎های شهدا در مناطق جنگی فرصتی مناسب است که به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمت به زائرانی است که در این مناطق حضور دارند.

 

در ادامه این جلسه، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز اظهار کرد: طبق برنامه‎های پیش‎بینی شده5000 نفر در قالب چهار کاروان دانشجویی و چهار کاروان در قالب اعزام آزاد از 26 اسفندماه امسال تا 15 فروردین‌ماه سال آینده به مناطق جنگی جنوب اعزام خواهند شد.

 

 

سردار جهانبخش کرمی افزود: احداث اردوگاه شهید مهدی باکری در خرمشهر اقدام مهمی برای اسکان کاروان‌های اعزامی از زنجان است که در این راه استانداری تمام همکاری خود را برای ساخت فاز اول این اردوگاه انجام داده است و 27 اسفندماه شاهد بهره‎برداری از فاز اول این اردوگاه خواهیم بود.

 

وی در ادامه در ارتباط با اردوگاه شهید باکری تصریح کرد: این اردوگاه پذیرای 800 نفر خواهد بود و پس از اضافه شدن فاز دوم، بیش از 1500 نفر را می‎توان در این محل اسکان داد.