تاریخ : 1393,شنبه 23 اسفند18:16
کد خبر : 32869 - سرویس خبری : اخبار

مراسم اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور



مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور در بخش‌های فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه و عکس به میزبانی استان مازندران در سالن شهید "جهان آرا" مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سومین شب از برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با حضور سردار سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران و مسئولان لشکری و کشوری و همچنین چهره های هنری مثل جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون، حمدرضا شرف‌الدین از سینماگران و تهیه‌کنندگان ایرانی و رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما و برگزیدگان دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور، خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران در سالن شهید جهان آرا مجتمع اردگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

 

سردار بابایی فرمانده «سپاه کربلا»ی استان مازندران در این همایش با اشاره به تاثیرگذاری معنویت راهیان نور در نسل‌های امروزی و جلوگیری از فراموش شدن مقوله دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری درباره راهیان ‌نور می‌فرمایند نباید اجازه دهیم حماسه دفاع مقدس دچار فراموشی شود.هر چه فرهنگ و آرمان های دفاع مقدس در جامعه ما بیشتر نهادینه شود به حتم آثار هجمه های فرهنگی دشمن نیز در کشور کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه راهیان نور سد محکمی در برابر دشمنان است، اظهار داشت: اثر گذاری فرهنگی راهیان نور در ایستادگی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب با حفظ و حراست و ترویج ارزش های دفاع مقدس در جامعه محقق می‌شود.

 

سردار بابایی با اشاره به این که راهیان نور یک مانور عظیم فرهنگی است و حضور وسیع ملت ایران در این حرکت مقدس و مکان‌های شریف جنگ روانی دشمن را پاسخ داده و خنثی می‌کند، گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی را دریچه‌ای برای ورود ارزش‌های دفاع مقدس به فرهنگ عامه است.

 

وی از دیگر اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور را آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با افتخارات ملی و ارتقای روحیه دفاعی و مقاومت و ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت در جامعه عنوان کرد.

 

بنابراین گزارش، سخنرانی سردار نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجرای نمایش، پخش آهنگ، تجلیل از برگزیدگان بخش فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه و عکس و همچنین رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس و همچنین تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای مازندران از جمله برنامه‌های سومین روز از اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور بود.

 

مراسم اختتامیه بخش داستان و خاطره با میزبانی استان خراسان رضوی،یکشنبه 24 اسفند؛ اختتامیه بخش متن ادبی و شعر با میزبانی استان کرمانشاه و دوشنبه 25 اسفند، اختتامیه بخش پویانمایی و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و همچنین مراسم اهدای جایزه بین‌المللی در مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار می‌شود.