تاریخ : 1393,یکشنبه 24 اسفند15:14
کد خبر : 32914 - سرویس خبری : اخبار

مراسم بزرگداشت شهدای ساوه



یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم بزرگداشت شهدای ساوه گفت: شهدا برگزیدگان نسلی آگاه و ولایتمدار بودند که با حضور خود در صحنه، انقلابی عظیم آفریدند.

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام سیدرضا طباطبائی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیام و آرمان شهدا، عالی‌ترین پیام‌ها و از جنس پیام انبیای الهی است، افزود: شهدا الگوی کاملی از ایثار و شهادت و از خودگذشتگی هستند و پیامی عظیم برای ملت ایران و ملت‌های آزاده و آزادی‌خواه داشتند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین پیام شهدا برای نسل امروز که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، پیمودن راه خدا،  عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است، ادامه داد: اگر جوانان و نوجوانان این پیام را به درستی درک کنند می‌توانند مسیر حقیقت را پیموده و در جبهه کنونی سربلند و سرافراز بوده و آینده درخشانی را برای خود و جامعه رقم بزنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بیان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در این راستا دارند و ترویج این مهم باید در رأس فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

در ادامه سیدمصطفی کشفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوه، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نیاز اساسی جامعه به ویژه نسل جوان است، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند روحیه جهادگونه است تا بتوان این فرهنگ را که عامل اقتدار و عظمت کشور است در بین آحاد جامعه نهادینه کرد.

وی بیان کرد: عظمت و عزت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدای عزیز و ایثارگران است و همه ما در قبال خون مطهر شهدا مدیون هستیم.

این مراسم 23 اسفند 93 با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم برگزارشد و پخش کلیپ، قرائت دکلمه و شعر از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.