تاریخ : 1393,یکشنبه 24 اسفند18:20
کد خبر : 32924 - سرویس خبری : فضای مجازی

قانون جامع ایثارگران و ساتا



جانبازان بسیجی و سرباز سپاه -  جانبازان و آزادگان بسیجی و سرباز سپاه اینک پس از 4 سال تلاش شبانه روزی قانون جامع ایثارگران تصویب و رییس جمهور بر اجرای آن تاکید دارند. تبصره ماده این قانون و دوبار پاسخ معاونت قوانین مجلس بر قانونی بودن و لزوم پرداخت حقوق ایثارگری به جانبازان بسیجی و سرباز سپاه همچون سربازان ارتش صراحت دارد.

اخیرإ" سازمان مدیریت دو میلیارد تومان بنام ساتا تخصیص داده و سپاه احکام حقوقی برای ۱۱۶نفر آزاده جانباز اردبیلی بعنوان پایلوت صادر نموده است. علیرغم دستور معاون حقوقی وزارت دفاع و ابلاغ مسئولیت امور از سوی ستادنیروهای مسلح به ساتا بدون دلیل و بی توجه به موارد مذکور از پرداخت حقوق به جانبازان بسیجی و سرباز سپاه خودداری کرده وایثارگران را تحقیر می کنند.
 برادربزرگوارجناب آقای سرداردهقان! وزیر دفاع، سلام. همچنانکه استحضاردارید با دستور رییس جمهور محترم از مهرماه سال جاری قانون جامع ایثارگران اجرایی شده است  و در اجرای تبصره ماده ۳۸ آن (که همان اصلاح ماده ۱۹۰قانون سپاه است) سپاه پاسداران ۱۱۶ نفرآزاده جانبازاستان اردبیل رابه عنوان پایلوت انتخاب و برای آنان بند ج ماده ۱۲۱ قانون سپاه صادرشده و بدین منظور اخیرا" سازمان مدیریت ۲ میلیارد تومان بنام ساتا که زیر مجموعه وزارت دفاع است اعتبارتخصیص داده است اما تاکنون ساتا حاضر به تمکین و اجرای قانون و دستور معاون حقوقیتان و ابلاغ کتبی ستادکل و نمایندگان مجلس نشده است. صرف نظر از روابطتان بانظامیان لطفا" بعنوان وزیرآقای رییس جمهوردستورفرمایید ساتا قانون را اجراکند.