تاریخ : 1393,دوشنبه 25 اسفند15:56
کد خبر : 32967 - سرویس خبری : اخبار

مسابقات قرآنی ایثارگران



مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: بیست و هفتمین مسابقات قرآن کریم با حضور 900نفر ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قم- سردار سید جواد هاشمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن و بکارگیری فرامین قرآن در زندگی دنبال می‌شود. شرکت کنندگان همسران و فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان و خانواده ایشان در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزان و دانشجویان برگزار شده است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه بخش دانش آموزی در 18مدرسه شاهد در حال برگزاری است افزود: مسابقات در رشته های حفظ سوره بقره، پنج، 15، 20 جزء و کل قرآن کریم و تفسیر جلد هفت تفسیر نمونه و مفاهیم و قرائت برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: این مسابقات در مرحله شهرستانی در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد و از این تعداد شرکت کننده 200نفر به مرحله استانی راه می یابند مرحله استانی اردیبهشت سال آینده و مرحله کشوری نیز مرداد 94 برگزار می شود.

 

همچنین دراین ایام یازدهمین دوره مسابقات قرآنی خادمان به شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد که شرکت کنندگان در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان شرکت کردند . مرحله کشوری این مسابقات نیز تابستان سال آینده برگزار می‌شود.