تاریخ : 1393,سه شنبه 26 اسفند18:11
کد خبر : 33021 - سرویس خبری : اخبار

طرح «السابقون» اجرا می‌شود



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ ‌های دفاع مقدس از اجرای طرح السابقون از ابتدای سال جدید در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد- سرهنگ "محمد رجبی" در نشستی که با حضور مسئولان شهرستان خاتم برگزار شد، سال‎‎های دفاع مقدس را سرشار از خاطرات خوب و بد دانست و اظهار کرد: در این سال‏‏ها نزدیک به 200 هزار شهید و 10 هزار جانباز نثار کشورمان شد.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر از یاد نبردن دوران دفاع مقدس، افزود: در استان یزد گروه‏‏هایی شکل گرفته که با انجام مصاحبه‌‏‏هایی با رزمندگان، سعی دارد تا خاطرات آنها را در قالب طرح السابقون تألیف کند.

 

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که این طرح که از ابتدای سال جدید آغاز خواهد شد تا سه سال آینده به پایان برسد.

 

وی با اشاره به رایزنی‎‎های صورت گرفته امسال با 70 دستگاه اجرایی و بخش خصوصی جهت اجرای این طرح، یادآور شد: همچنین تجهیزات لازم برای اجرای این طرح خریداری شده است.

 

رجبی بیان کرد: شهرستان خاتم هفتمین شهرستان جهت اجرای طرح السابقون است که از مردم و ارگان‏‏های دولتی این شهرستان کمک و همیاری برای هرچه بهتر انجام شدن این طرح را داریم.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد همچنین از ساخت یک مرکز فرهنگی در شهر یزد با پیشرفت فیزیکی کنونی 30 درصد خبر داد.

 

در این نشست حجت‌الاسلام رضایی امام جمعه شهرستان، زاده رحمانی فرماندار خاتم و محسنی دبیر اجرایی طرح السابقون پیرامون این طرح مطالبی را بیان کردند.