تاریخ : 1393,چهارشنبه 27 اسفند12:53
کد خبر : 33029 - سرویس خبری : اخبار

خبری برای فرزندان جانبازان



استاندار کرمان گفت: ممکن است سختی‌ها در مسیر ما را بالا و پایین کند اما پایه‌های مجاهدت را نمی‌تواند از ما بگیرد و ممکن است جانبازان سلیقه‌های مختلف سیاسی داشته باشند که قابل احترام است اما اختلاف سلیقه پایه‌های مجاهدت را نمی‌تواند از شما بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" پیش از ظهر امروز 26 اسفندماه در بازدید از مرکز توانبخشی جانبازان و ایثارگران کرمان اظهار کرد: در دوره ای در کشورمان جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و عزیزانی داوطلبانه در جنگ شرکت کردند و بعضا برای رسیدن به جبهه و دفاع از کشور، اسلام و عزت با هم مسابقه می‌دادند و این مقطع هشت ساله موجب شد فرهنگ ایثارگری به وجود بیاید.پایه‌های فرهنگی در جبهه‌های دفاع مقدس برپایه مجاهدت به وجود آمده و مانند فرهنگ مسلمانی است که کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد.فرهنگ ایثارگری فرهنگ از خودگذشتگی، اخلاق محور بودن، قانون مدار بودن و پیرو رهبری و پایبند به ارزش ها بودن است.

 

استاندار کرمان گفت: سلایق سیاسی در چهارچوب نظام اسلامی محترم و مورد احترام است و فرهنگ ایثارگری برای همه محترم و واجب است، فرهنگی که باعث شد ایران در عرصه امنیتی اکنون رتبه نخست را در منطقه داشته باشد.

 

وی گفت:جمهوری اسلامی با وجود همه فشارها و تحریم‌های اقتصادی، با ظرفیت‌های بالایی که دارد، ایستاده است و باید همه ما که عضوی از فرهگ بزرگ ایثارگری هستیم، توجه کنیم که این فرهنگ قرض دادنی و گرفته شدنی نیست و کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد و باید این فرهنگ نسل به نسل منتقل شود.

 

رزم حسینی اعلام کرد: سازمان بهزیستی کشور چهار هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش‌بینی کرده و هر مقداری که استان‌ها بتوانند جذب کنند، دولت به آنها واگذار می‌کند و یکی از کارهای اصلی ما در سال آینده اشتغال‌های خرد به ویژه فرزندان ایثارگر است و اگر این عزیزان آمادگی داشته باشند، وام‌های کم بهره به آنها اعطا می‌شود و کمیته ای برای پیگیری این امر تشکیل خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های خوداشتغالی خدمات و تسهیلات ارائه می‌دهیم، بیان کرد: استخر مرکز توانبخشی که با پیشرفت 80 درصد است، در سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه من از جنس جانبازان هستم و این عزیزان را درک می‌کنم، اظهار کرد: باید به مشکلات این افراد رسیدگی شود و هرقدر بتوانیم برای رفع مشکلات جانبازان کمک می‌کنیم.

 

وی در ادامه به درخواست‌های جانبازان رسیدگی و دستور پیگیری مشکلات و تامین داروهای آنان را صادر کرد.