تاریخ : 1394,چهارشنبه 05 فروردين18:43
کد خبر : 33094 - سرویس خبری : اخبار

ایثار و شهادت در شب اول فاطمیه



کار فرهنگی محمود کریمی در حسینیه امام خمینی(ره):
ایثار و شهادت در شب اول فاطمیه و مراسم ختم خواهر رهبر معظم انقلاب
 

ایثار و شهادت در شب اول فاطمیه و مراسم ختم خواهر رهبر معظم انقلاب

 

 

 

 

 

شهیدنیوز: نخستین شب از ایام فاطمیه همزمان با شب شهادت بانوی دو عالم و همچنین مراسم ختم خواهر مکرمه رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

  

نخستین شب از ایام فاطمیه همزمان با شب شهادت بانوی دو عالم و همچنین مراسم بزرگداشت و فاتحه خوانی سیده فاطمه حسینی خواهر مکرمه رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور خیل مشتاقان رهبری و جمع کثیری از مسئولین و همچنین حجت الاسلام شهیدی و سردار انصاری به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد.

در این مراسم که محمود کریمی به اجرای روضه و مرثیه خوانی در آن پرداخت، ضمن قرائت اشعار بسیار زیبایی در وصف ایثار  و شهادت و رشادت های بانوی مکرمه اسلام، توفیق گریه و برپایی مجالس روضه را مرهون ایثار شهدا دانست و شهدای گمنام را فرزندان فاطمی که به تاسی از بانوی بی نشان گمنام گشته اند گمنامان فاطمه خواند.

در بخشی از اشعار  کریمی آمده بود:

راه امام و شهدا...مارو میبره سمت خدا

یاد امام و شهدا... دل رو میبره کرببلا

خواندن این اشعار و اجرای خوب حاج محمود کریمی باعث شد فضای مجلس بسیار روحانی شده و نظاره شهدا بر آن حاکم باشد.

نکته جالب این مراسم، اقامه نماز مغرب و عشا توسط مقام معظم رهبری بود، چیزی که تاکنون در این نوع از مراسم بی سابقه بوده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عالی ضمن تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذکر مصائب ایشان به ارائه توضیح از مرگ تدریجی دین بر اثر حذف شعائر دینی از جمله نام، لباس و چادر و حتی ریش پرداخت.
گفتنی است مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.