تاریخ : 1394,دوشنبه 17 فروردين18:36
کد خبر : 33430 - سرویس خبری : اخبار

پیام تسلیت وزیر بهداشت به مناسبت شهادت دکتر داوود اصغری



موج - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی پیامی شهادت دکتر داوود اصغری، جانباز 70 درصدی دفاع مقدس، را که پس از تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت به فیض شهادت نائل آمد، به خانواده وی، جامعه پزشکی و مردم استان اردبیل تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری موج، متن این پیام به شرح زیر است:
«بسم رب الشهداء و الصدیقین»
جانباز شهید دکتر داوود اصغری با ردای سرخ شهادت، قامت سبز جان خویش را بیاراست تا جمال زیبای یار را در رفیق اعلی به نظاره بنشیند. این شهید عزیز عمر گران­ بهای خویش را در رزم و جهاد در هنگامه نیاز و خدمت صادقانه در حوزه نظام سلامت سپری کرد.
اینجانب شهادت این جانباز سرافراز و پزشک متعهد را به خانواده معزز وی، جامعه‌ پزشکی کشور و مردم قهرمان استان اردبیل تبریک و تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر الهی و برای شهید عزیز، علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسئلت می­ نمایم.
دکتر سیدحسن هاشمی
بخشی از بیوگرافی شهید داوود اصغری به شرح زیر است:
·حضور در جبهه های حق علیه باطل به عنوان بسیجی
·شرکت در عملیات های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و مرصاد
·مجروحیت 70 درصد در عملیات های بدر و والفجر 8 از ناحیه شکم و کبد
·شهید داوود اصغری 6 سال در بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دبی خدمت کردند
·این بسیجی شهید مسلط به 3 زبان زنده دنیا (انگلیسی، عربی و اردو) بود.
·ایشان برای تکمیل دوره تخصصی رشته ENT به آمریکا سفر کرد و پس از یک سال به کشور و زادگاه خود جهت خدمت به همشهریان اردبیل برگشتند ایشان در کاشت حلزون داخل گوش با دکتر فرهادی نیز همکاری می نمودند.
·وی مشارکت جدی در امور خیرخواهانه کمک های مادی و معنوی و همچنین انجام اعمال جراحی به افراد بی بضاعت را سرلوحه کار خود در زندگی داشت
·شهید داوود اصغری در انجمن مردم نهاد؛ خصوصاً انجمن بیماران سرطانی ریحانه اردبیل به عنوان حضور فعال همکاری صمیمانه و تنگاتنگی داشتند و در مواقع لزوم و معرفی افراد بی بضاعت از سوی این انجمن با گشاده رویی مشکلات مردم را حل و فصل می نمودند.
·شهید بزرگوار همکار بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل و تنها متخصص ENT در این بیمارستان به شمار می رفت.
گفتنی است: مراسم تشییع و تدفین بسیجی شهید هشت سال دفاع مقدس با استقبال گرم و حضور پرشور مردم شهیدپرور استان اردبیل، خانواده شهدا، بسیجیان، همرزمان شهید و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نیز استاندار، فرماندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی صورت گرفت و اقامه نماز این شهید توسط حضرت آیت ا... دکتر سیدحسن عاملی انجام شد.