تاریخ : 1394,چهارشنبه 19 فروردين14:22
کد خبر : 33497 - سرویس خبری : اخبار

طرح مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری



حدود 50 نماینده شاهد و ایثارگر مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسائل و مشکلات ایثارگران کشور را مطرح کردند.

به گزارش «ایثار» مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان شاهد و ایثارگر مجلس با تشکر از اقدامات حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در بنیاد گفت: ندیده گرفتن زحمات ناسپاسی است. از زمان حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در بنیاد آرامش خوبی احساس می‌شود. البته مشکلاتی هم وجود دارد اما باید این نکته را در نظر بگیریم که نمی‌توان همه مشکلات را یک جا حل کرد.

وی افزود: بنیاد نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است. در زمان مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی شاهد یک مدیریت پاک و سالم هستیم.

مهدی هاشمی نماینده ایثارگر مردم تهران نیز با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به یک سازمان حاکمیتی و حقوقی برای احیای جایگاه ایثار و شهادت و ایثارگران در جامعه تبدیل شود گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی با اعتبارات محدود است ولی نیازهای جامعه ایثارگری در تمام حوزه‌ها متنوع و مربوط به کل سازمان‌های حکومتی است.

وی تأکید کرد: بنیاد باید از یک سازمان تصدی گرا به سازمانی برنامه ریز و پی گیر اجرا تبدیل شود.

قربانی نماینده آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست با تقدیر از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پرداخت معوقات جامعه ایثارگری گفت: این اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران رضایت‌مندی جامعه ایثارگری را در پی داشت که امیدواریم با همت و تلاش شما پرداخت مطالبات باقیمانده نیز تحقق یابد.

وی خواستار افزایش سرانه بیمه سلامت جانبازان شد و گفت: ضروری است بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه گرفتن پلاک ایثارگری برای جانبازان بالای 25 درصد و تقویت طرح سپاس در استان‌ها اقدام نماید.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس نیز خواستار رسیدگی به مشکلات جانبازان شیمیایی، جانبازان کاهش درصد یافته و همسران جانبازان 70 درصد شد.

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس با تشکر از اقدامات ارزشمند بنیاد گفت: نگاه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران باعث افزایش امیدواری، تحرک و اعتمادبه‌نفس در جامعه ایثارگری شده است.

وی با بیان اینکه نقاط مرزی خط مقدم تهاجم است خواستار توجه به ایثارگران این مناطق و ایجاد اشتغال مناسب برای آن‌ها شد.

سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به اینکه ارتباطات اداری صرف پاسخ‌گو نیست، خواستار تغییر رویکرد اداری بنیاد شد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به یک حرکت مناسب انقلابی و جهادی نیاز دارد.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده ایثارگر مردم رشت نیز با تشکر از پرداخت مطالبات سنوات قبل ایثارگران و استفاده از مدیران گذشته بنیاد گفت: در سالی که گذشت بنیاد و مجلس تعامل مناسبی با هم داشتند.

وی با تشکر از نماینده ولی‌فقیه در بنیاد به علت پررنگ کردن روز شهید خواستار رسیدگی به کمبود اعتبارات طرح سپاس، سهمیه استخدام 25 درصد ایثارگران، پرداخت مطالبات باقیمانده ایثارگران، توجه به ایثارگران در تصمیمات کلان دولت، به‌روزرسانی برنامه‌های بنیاد و تسریع در اتمام ساخت مجتمع‌های توان‌بخشی ایثار شد.

عمران علی محمدی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: در استان ایلام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به ما مراجعه می‌کنند و از برخورد مسئولان بنیاد و پیگیری‌های آنان ابراز رضایت می‌کنند.

وی تأکید کرد: استان‌های مرزی باید در حوزه مسائل ایثارگری بیشتر مورد توجه قرار گیرند. امیدواریم پرونده‌های بلاتکلیف نیز هرچه سریع‌تر رسیدگی شوند.

مجتبی رحماندوست نماینده ایثارگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شاهد آرامش نسبی در جامعه ایثارگری هستیم، گفت: از مسئولان بنیاد خواهش می‌کنم در حوزه مسائل ایثارگری محدودیت‌ها را برطرف کنند و به‌عنوان مثال در بحث جانبازان فاقد صورت سانحه نیز کمیته پزشکی تشکیل شود.

رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افتخاری دانست که نصیب کارکنان بنیاد شده است.

علی کائیدی نماینده مردم پل‌دختر، سید هاشم بنی‌هاشمی نماینده مردم مشهد، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی از دیگر نمایندگانی بودند که در این دیدار به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان، مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی و سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به سؤالات نمایندگان شاهد و ایثارگر پاسخ گفتند.