تاریخ : 1394,پنجشنبه 20 فروردين18:30
کد خبر : 33538 - سرویس خبری : اخبار

دعای ده نمکی برای حاتمی کیا



شهیدنیوز: مسعود ده نمکی با مذمت کسانی که بی اهمیت از کنار انتقات حاتمی کیا می گذرند افزود: درست است که خدمت ها نیاز به تجلیل دارد، اما چه خوب است انتقادهای حاتمی کیا را نیز بشنوید و نگذارید در آرشیوها بی اثر باقی بماند

مراسم آیین تجلیل از سی سال خدمت صادقانه ابراهیم حاتمی کیا در جهت اعتلای هنر انقلاب اسلامی و سینمای دفاع مقدس به میزبانی خبرگزاری فارس و حضور عوامل فیلم «چ»، سینماگران مومن و متعهد انقلابی و مسئولین انجمن سینمای دفاع مقدس برگزار شد.

مسعود ده نمکی کارگردان فیلم اخراجی ها و معراجی ها در این مراسم گفت: اینگونه مراسم ها توقعات زیادی برای سینماگران و فیلمسازان بزرگی همچون حاتمی کیا ایجاد می کند. حقیقتاً برای شما ابراهیم حاتمی کیا می ترسم! میدانم که همه این حاضرین از صمیم قلب تو را دوست دارند. اما بدان که تو مانوس شهید آوینی بودی که بر سر آرمان های خود هیچگاه مصالحه نمی کرد.

وی افزود: هنر متعهد انقلاب برخواسته است و درحال خیزش است. وقتی حضرت آقا از فرهنگ انقلاب به عنوان یک خاکریز تاثیرگذار یاد می کنند و این هشدار را می دهند که دشمن از این دریچه قصد یکه تازی دارد، وظیفه امثال ما که خود را ولایت مدار می دانیم بیش از پیش در فاز گسترده تری قرار می گیرد.

ده نمکی در ادامه گفت: این عکس های قدی که از ابراهیم کیا میزنند مرا می تراسند. از جریان هنر انقلاب که دوست دارند از سربازان حقیقی خود تجلیل کنند می ترسم؛ چرا که اعتقاد دارم این حرکت ها را بی قطب نما انجام می دهند. این بچه ها در ناکجا آبادی حرکت می کنند که همچون زمان جنگ نیاز به مهندسیِ فرهنگیِ مرد بزرگی همچون آوینی دارند.

کارگردان فیلم رسوایی در پایان خاطرنشان کرد: شاهد بوده ام در جشنواره فیلم فجر حاتمی کیا انتقادات بسیاری داشت. درست است که خدمت ها نیاز به تجلیل دارد، اما چه خوب است انتقادهای حاتمی کیا را نیز بشنوید و نگذارید در آرشیوها بی اثر باقی بماند. بدانید ابراهیم یا همان دیدبان هنر انقلاب اسلامی مردی است که در کنار شهید آوینی درس های بزرگی را فرا گرفته است و با اهتمام به گفته های او می توان سینمایی متحول و مد نظر مقام معظم رهبری پدید آورد.