تاریخ : 1394,یکشنبه 23 فروردين15:16
کد خبر : 33557 - سرویس خبری : اخبار

گزارش مصور فاش نیوز از نشست رئیس بنیاد با نمایندگان ایثارگر مجلس


گزارش مصور فاش نیوز از نشست رئیس بنیاد با نمایندگان ایثارگر مجلس

دومین نشست هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی در هتل هویزه تهران برگزار شد.

فاش نیوز- دومین نشست هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی در 18 فروردین ماه سال جاری در هتل هویزه تهران برگزار شد.
به گزارش "فاش نیوز" در دومین نشست هم اندیشی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: امسال با نام حضرت زهرا(س) شروع شده است و انتهای این هفته نیز سالروز میلاد ایشان است. انشاالله نام و یاد ایشان نیز برای کشورمان سالی موفقیت آمیز و سرشار از پیروزی به همراه داشته باشد.
وی نقش این جلسات را بسیار پرارزش خواند و افزود: این دومین نشست هم اندیشی ما با نمایندگان محترم مجلس است و این جلسات برای ما بسیار ارزشمند هستند و موارد مطرح شده توسط نمایندگان محترم در این جلسات با دقت از سوی ما پیگیری می شوند.
معاون رییس جمهور با اشاره به آمار بالای جامعه ایثارگری خاطرنشان ساخت: از 18 ماه قبل که به بنیاد آمده ام حدود 67 هزارنفر از جامعه ایثارگری جویای کار بوده اند که با تدبیر و پیگیری هایی که انجام داده ایم این آمار به 50 درصد کاهش یافته و با توجه به افزایش تعداد این عزیزان چیزی حدود 23هزار شغل ایجاد کرده ایم.
وی در خصوص انتقادات بسیاری از نمایندگان در خصوص عملکرد  مدیریت های پیشین بنیادشهید عنوان کردند: صحبت راجع به کسانی که حضور ندارند کار شایسته ای نیست و من کاری به مدیریت های قبلی ندارم. کاری که ما در حال حاضر انجام داده ایم این است که در حال حاضر نرخ بیکاری فرزندان ایثارگر به زیر 50 هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری که بنیاد باید فرهنگ ایثار و شهادت را را زنده نگه دارد، گفت: خوشبختانه در روزهای پایانی سال گذشته که خدمت ایشان رسیدیم به ما فرمودند:" شما خوب کار کردید. خداوند به همه شما اجر بدهد."برای من همین سخن بهترین عیدی و آرامش است که مقام معظم رهبری اظهار رضایت کنند.
وی افزود:  قبل از آن نیز، دیداری که قایم مقام بنیاد با ایشان داشتند در رابطه با برگزاری "روز شهید" فرموده بودند: "کار به جا و خوبی بوده است"و این نشان دهنده آن است که ما قدم های خوبی برداشته ایم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی درخصوص معوقات ایثارگران و خانواده های شهدا اشاره کردند: این معوقات تا پایان سال 90 به صورت کامل پرداخت شده است و معوقات سالهای بعد از 90 هم مربوط به خانواده شهداست که در حال برنامه ریزی و تدبیر برای پرداخت آن هستیم.
 وی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام امیدواری کرد: در حد توان در خدمت جامعه ایثارگری خواهیم بود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه های بنیاد شهید درسال جاری خواهد بود.
در این جلسه نمایندگان ایثارگر به برخی از مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه انتخابیه خود اشاره کردند:
دکتر هاشمی نماینده مردم استان تهران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: بنیاد شهید وامور ایثارگران باید به یک سازمان حاکمیتی و حقوق برای احیای جایگاه ایثار و شهادت در جامعه تبدیل شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی با اعتبارات محدود است ولی نیازهای جامعه ایثارگری در تمام موارد متنوع و مربوط به کل سازمان حکومتی است.
قربانی نماینده ایثارگر آستانه اشرفیه نیز گفت: اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران رضایتمندی جامعه ایثارگری را در پی داشت که امیدواریم با همت و تلاش شما پرداخت مطالبات باقیمانده نیز تحقق یابد.
وی متذکرشد: ضروری است بنیاد شهید و امورایثارگران در زمینه گرفتن پلاک ایثارگری برای جانبازان بالای 25 درصد و تقویت طرح سپاس دراستان ها اقدام نماید.
سید باقر حسینی نماینده مردم زابل نیز با تاکید بر توجه خاص به نقاط مرزی، خواستار توجه به ایثارگران این مناطق و ایجاد اشتغال مناسب برای آنها شد. وی نگاه مدیریت بنیاد شهید و ایثارگران را باعث افزایش امیدواری، تحرک و اعتماد به نفس جامعه ایثارگری دانست.
سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد گفت: ارتباطات اداری صرف پاسخ گو نیست و خواستار رویکرد اداری بنیادشهید و امور ایثارگران به یک حرکت مناسب انقلابی و جهادی نیاز دارد.  
مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب نیز خواستار رسیدگی به مشکلات جانبازان شیمیایی و جانبازان درصد کاهش یافته و همسران جانباران 70 درصد شد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از پرداخت مطالبات سنوات قبل ایثارگران گفت: در سال گذشته بنیاد و مجلس تعامل مناسبی با هم داشتند. وی همچنین به پاس پررنگ نشان دادن روز شهید، از نماینده ولی فقیه در بنیاد تشکر کرد و خواستار رسیدگی به کمبود اعتبارات طرح سپاس، سهمیه استخدام 25 درصد ایثارگران و توجه بیشتر به این قشر در تصمیمات کلان دولت و به روز رسانی برنامه های بنیاد در اتمام ساخت مجتمع های توانبخشی ایثارگران شد.
عمران علی محمدی نماینده مردم ایلام در این جلسه گفت: در استان ایلام خانواده های ایثارگر زمانی که به ما مراجعه می کنند از برخورد مسئولان بنیاد و پیگیری آنان ابراز رضایت دارند. وی همچنین در حوزه مسایل ایثارگری خواستار رسیدگی به 1850 پرونده بلاتکلیف نیز شد.
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از مسئولان بنیاد خواهش می کنم در حوزه مسایل ایثارگری محدودیت ها را برطرف کنند.
در این جلسه سید هاشم بنی هاشمی نماینده مردم مشهد، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه، عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس و دیگر نمایندگان استان ها حضور داشتند.

در حاشیه
در این نشست برای هر نماینده 2- 3 دقیقه وقت درنظر گرفته شده بود که برای بیان تمام مشکلات ایثارگران یک استان وقت کمی لحاظ شده بود و بسیاری از سخنان و گلایه ها ناگفته باقی ماند.
از حواشی این برنامه انتقاد به برگزاری نشست در محل هتل بود که توسط یکی از نمایندگان مجلس نیز مطرح شد که البته مسوولان بنیاد و همچنین جناب حجت الاسلام شهیدی هم بر آن را پذیرفتند و قرار بر این شد که جلسات در ساختمان بنیاد برگزار شود.
در آخر نشست نیز به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن هدیه ای از طرف حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به بانوان حاضر اهدا شد.



کد خبرنگار : 17