تاریخ : 1394,یکشنبه 23 فروردين12:14
کد خبر : 33607 - سرویس خبری : اخبار

وقایع دفاع مقدس نباید تحریف شوند


وقایع دفاع مقدس نباید تحریف شوند

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در مراسم افتتاح موزه زن و دفاع مقدس، گفت: وقایع دفاع مقدس باید به گونه​ای مکتوب شود که تحریف نشده و به فراموشی نیز سپرده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سردار معین​پور در این مراسم که امروز، شنبه (22 فروردین ماه) در مجموعه بهشت هویزه برگزار شد، اظهار کرد: مکان موزه زن و دفاع مقدس، مکانی بسیار مقدس است و جایی است که در مقطعی که کشور در تحریم بود و حداقل​ها را نداشتیم، مادران شهدا که فرزندانشان در خط مقدم می​جنگیدند، امکانات پشتیبانی دفاع مقدس را در این مکان فراهم و آماده​سازی می​کردند.

 

وی ادامه داد: این حماسه​ها که از سوی زنان و مادران شهدا و رزمندگان خلق می​شد، قطعا نشأت گرفته از همت و فداکاری حضرت فاطمه(س) بوده است. حتما زنانی بودند که با شستن لباس​های آلوده به مواد شیمیایی شهدا و رزمندگان، خود دچار مسمومیت شیمیایی شدند. بنابراین این تلاش​ها باید ماندگار شوند.

 

سردار معین‌پور گفت: در موزه زن و دفاع مقدس، تلاش زن در پشتیبانی جبهه‌های جنگ باید به گونه​ای به نمایش گذاشته شود که زنان و دختران و مادران جدید در خصوص همسرداری و فرزندداری از مادرانی که واقعا الگو بودند، الگو بگیرند.

 

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره احساس خطر در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری دو نکته را در این حوزه متذکر شدند که یکی درباره تحریف است و دیگری درباره فراموشی آنچه که در دفاع مقدس واقع شد.

 

وی اظهار کرد: در برخی جاها دفاع مقدس را آن‌گونه که هست نمی​نویسند یا آنچه که اتفاق می​افتاد به فراموشی سپرده شده است. متأسفانه کتابی 500 تا 600 صفحه​ای تحت عنوان اهواز در دفاع مقدس توسط شهرداری اهواز به چاپ رسیده که اعتراض شدیدی به این اقدام داریم. در کتاب نامی از چایخانه قدیم و فداکاری زنان و مادران در این مکان نیامده است، اسمی از سپاه، فداکاری​ها و حماسه​هایی که خلق شد دیده نمی​شود و بیشتر به تاریخ اهواز پرداخته شده است. متأسفانه از این دست کتاب​ها بسیار است. خاطرات و وقایع هشت سال دفاع مقدس باید به گونه​ای نوشته شود که به یادگار بماند.

 

سرار معین​پور افزود: استکبار جهانی از زنان متعهد و مومنه ما ترس دارد و حملات وحشیانه​ای که در یمن در حال انجام است نیز ناشی از ترسی است که از زنان مومنه نشأت گرفته و اگر پشتیبانی زنان نباشد مردان در رسالت خود موفق نخواهند شد.

 

در این مراسم نیز خانم مارال طیب​طاهر مادر شهیدان وحید و محمود طیبی به بیان خاطراتی از دوران جنگ و فعالیت سه فرزند خود در جبهه و تقدیم دو فرزند شهید به انقلاب اسلامی پرداخت.