تاریخ : 1394,یکشنبه 23 فروردين16:07
کد خبر : 33634 - سرویس خبری : اخبار

فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای فیروزه


فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای فیروزه

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: لازم است فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای فیروزه تدوین شود تا مردم از دسترسی به رشادت‌ها و ایستادگی‌ها و سبک زندگی شهدای این ایثارگران محروم نباشند.

به گزارش «ایثار»، قاسم ملک‌دار در دیدار با مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس در روستای گرماب شهرستان فیروزه و مشهد الرضا(ع)، تصریح کرد: ما به ساحت مقدس مادران شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم زیرا آنها بودند که در دامان خود فرزندانی چون شهدای افتخارآفرین کشور ما را تربیت کردند.

ملک‌دار عنوان کرد: مادران شهدا جلوه باشکوهی از مقام صبر و رضا و تجلی مقام عرفان و ایمان قلبی هستند که به باوری قلبی در ایثار و فداکاری رسیده‌اند و فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند.

وی افزود: آیات و روایات بسیاری وجود دارند که به نقش تربیتی مادران تأکید دارد و این موضوع در ارتباط با نقشی که مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب ما داشته‌اند به وضوح قابل مشاهده است.

ملک‌دار با بیان این که مادران شهدا نقشی فعالانه و موثر در مسیر انقلاب اسلامی داشته‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به نقشی تا این اندازه تعیین‌کننده لازم است که فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای این شهرستان تدوین شود تا مردم نیز از دسترسی به رشادت‌ها و ایستادگی‌ها و سبک زندگی شهدا و این ایثارگران بی‌انتظار محروم نباشند و اضافه بر آن نسل آینده بتواند از این گنجینه معنوی که میراث شهیدان است استفاده کند.

لازم به ذکر است در این دیدارها از مادر شهیدان آبراه، حیدری نسب و عباسعلی، قنبرعلی و نظرعلی شوریابی دیدار و از این مادران ایثارگر تجلیل به عمل آمد.