تاریخ : 1394,دوشنبه 24 فروردين12:41
کد خبر : 33660 - سرویس خبری : اخبار

شروع فرایند مرجع‌سازی شهدا و ایثارگران



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران از تشکیل پرونده شهدا و ایثارگران جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید خبر داد.

حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دو وجه خاص امکان‌پذیر است. نخستین وجه آن اینکه باید در جامعه شاهد و ایثارگری تقویت و تبدیل به یک رفتار دائمی شود.

صمیمی ادامه داد: در حوزه دیگر باید بتوانیم شهدا را با جامعه بزرگ کشورمان ارتباط دهیم و در این راستا نیاز به برنامه‌های فرهنگی از جمله برپایی آئین تجلیل از شهدا و یادواره‌ها، خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی و در کنار آن تعمیم این حوزه به جامعه جوان و نوجوان داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با اشاره به نگاه‌های مختلف نسبت به مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: نگاه تاریخی، جغرافیایی و علمی به این فرهنگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر است و این اقدام با توجه به نگاه علمی در سطوح مختلف فرهنگی و مرجع‌سازی شهدا با کمک خانواده‌های معظم شهدا انجام می‌گیرد.

صمیمی در پایان یادآور شد: در این راستا برنامه مرجع‌سازی شروع و پرونده فرهنگی شهدا تشکیل شده است و در حال حاضر تشکیل پرونده ایثارگران نیز در دستور کار قرار دارد.