تاریخ : 1394,سه شنبه 25 فروردين15:13
کد خبر : 33711 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری ۸۵ یادواره شهید


برگزاری ۸۵ یادواره شهید

مدیرکل بنیاد استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری ۸۵ یادواره شهدا در سال ۹۳ در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش «ایثار»، سید مصطفی مهدی در ایین تودیع ومعارفه رییس ستاد کنگره سرداران وشهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال ۹۳، سالی ویژه‌ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ایثار وشهادت بود، اظهار کرد: توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر و مسائل مربوط به آنها بی‌سابقه بوده است.

رتبه‌های برتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد

مهدی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با انتخاب موسی خادمی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد دین خود را نسبت به این استان ادا کرده است،  بیان کرد: پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی برای سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و رفع مشکلات آنها نسبت به سایر ۱۳ استانداری که با آنها کار کردم در جاهای مختلف، بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آرامش را به این استان برگرداند، افزود: استاندار، معاونین وی و مشاور امور شاهد و ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهتمام جدی نسبت به مسائل خانواده‌های معظم شهدا دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد این بنیاد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران گذشته در بحث ساماندهی گلزار شهدا جایگاه آخر را داشت که با تلاش همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون رتبه سوم کشوری را دارد

. مهدی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۲۸ گلزار شهدای روستایی و شهری دارد، موفق شدیم ۳۹۱ گلزار شهدا را ساماندهی کنیم و ساماندهی۲۰ گلزار شهدای دیگر را در دست اقدام داریم و با توجه به توافق با سازمان بسیج سازندگی در سال ۹۴ سایر گلزار شهداها را ساماندهی خواهیم کرد.

مهدوی ادامه داد: در بحث مناسب‌سازی و زیست شهری جانبازان و ایثارگران رتبه سوم کشوری متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است

. وی افزود: این استان همچنین در  بحث پایش سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم کشور و شهرستان باشت رتبه اول و شهرستان لنده رتبه آخر را در این حوزه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از نظر سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثاگران نیز موفقیت‌های زیادی به دست آورد که مسئولان این بنیاد از پنج هزار و ۲۲ خانواده شهید و ایثارگر بازدید و ملاقات کردند.

مهدی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم کشوری را در بحث سرکشی دارد، افزود:  بنیاد شهید و امور ایثارگر استان در دیدار از همسران شهید رتبه اول، دیدار با فرزندان شهدا مقام چهارم کشوری، سرکشی از والدین شهدا مقام پنجم و دیدار از همسران جانبازان متوفی مقام نهم کشوری را دارد.
برگزاری ۸۵ یادواره شهدا در سال ۹۳

وی از برگزاری ۸۵ یادواره شهدا در سال ۹۳ در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث تکریم ارباب رجوع رتبه برتر دارد.

اجازه اعمال شخصی و سلیقه ای را در بنیاد ندادم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اجازه اعمال شخصی و سلیقه‌ای را به هیچ کسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران ندادم و وقتی که بنده مسئولیت این بنیاد را به دست گرفتم، مطرح می‌کردند که اینجا روابط فامیلی در کارها دخیل است و بنده اینگونه رفتارها و برخوردها را در بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع کردم.

مهدی از تشکیل کمیته انتصابات و اشتغالزایی را در بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: با تشکیل این دو کمیته قانون جایگزین روابط فامیلی شد، به طوری که که کمیته هفت نفره اشتغالزایی با حضور نماینده استانداری در سهم ۲۵ درصد خانواده‌های شهدا و ایثارگران قانون را ملاک قرار می‌دهد و خود مدیرکل هم توان دخالت در این امور را ندارد.