تاریخ : 1394,چهارشنبه 26 فروردين11:50
کد خبر : 33732 - سرویس خبری : زنگ خاطره

کار گره زنی!


کار گره زنی!

مهدی اسدزاده ج 70%

مهدی اسدزاده ج 70% -  چند روز پیش پیامکی برایم آمد با مضمون "لبخند بزن بسیجی" که از سوی نشر الکترونیک دفاع مقدس ارسال و اعلام کرده بود در صورت تمایل عدد 285 را به سامانه 6080 ارسال کنید تا شوخی ها و طنزهای جبهه ارسال گردد و من هم عضو شدم و تاکنون چند پیامک در این خصوص برایم ارسال شده که جالب بود که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می شود.

ضمناً در پایان پیامک آمده : اصطلاحات و شوخی ها و نظرات و پیشنهادات را به شماره 09104953589 پیامک نمایید.

بیت التقوا : سنگرهای کمین و بسیار حساس و خطرناک ،جایی که می شد علم و ایمان و عشق و ارادت و ادعای بندگی و سرسپردگی و ایثار و استفامت خود را به دقت در آن اندازه گیری کرد.

یرادر عبدالله : رزمنده مورد خطابی که نامش را نمی دانستند و بجای اینکه بگویند :هی ، ببین ، چیزه، الو و .....او را بنده خدا یا عبدالله صدا می زدند.

بزمنده : نیرویی که مدتی در منطقه مانده اما عملیاتی نشده بود و به محض اینکه پایش را از خط بیرون گذاشته و به مرخصی می رفت در آن محور عملیات می شد در واقع از قافله عشق جا مانده بود که خودش را جامانده یا بزمنده می دانست و مرتب خود را ملامت می کرد.

امور خالی :امور مالی از وجه نقد غالبا خالی بود ، اطلاق می شد و کم نبودند بچه هایی که چند ماه و گاه چند سال ماهانه شان عقب می افتاد خیلی ها هم اصلاً مراجعه نمی کردند و خود را طلبکار نمی دانستند.

کار گره زنی : اصطلاحی بود که به کارگزینی گردان نسبت داده بودند. از آنجائیکه آیین نامه ها و دستورالعمل ها پرسنلی دست و پاگیر بسیجیان بود و کار آنها را با تاخیر مواجه می کرد.


کد خبرنگار : 18