تاریخ : 1394,شنبه 29 فروردين13:42
کد خبر : 33799 - سرویس خبری : اخبار

تقدیر از مادر شهیدان


تقدیر از مادر شهیدان

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه ثبت وقایع نگارش دوران انقلاب و دفاع مقدس، ثبت هویت تاریخ معاصر است، گفت: هنرمندان، تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس را مکتوب کنند‌.

به گزارش «ایثار»، محمدحسین امیدی پور در مراسم تجلیل از هنرمندان استان لرستان، اظهار داشت: سال گذشته حوزه هنری استان لرستان در رابطه با هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هفت پروژه را در دستور کار خود قرار داد که برخی از این پروژه‌ها به اتمام و برخی نیز در حال پی گیری هستند تا انشاءالله هنرمندان به‌زودی بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در راستای ثبت تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس لرستان به صورت تاریخ مکتوب اقدام کافی انجام ‌نشده است، عنوان کرد: تاریخ شفاهی دوران انقلاب و دفاع مقدس لرستان هنوز به شکل مکتوب و قابل استناد در نیامده از طرفی راویان خاطرات دوران دفاع مقدس به خاطر کهولت سن از بین ما رفته‌اند.

امیدی پور افزود: بنابراین می‌طلبد تا هنرمندان لرستانی در فرصتی که هست خاطرات این پیشکسوتان را ثبت و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع و نگارش دوران انقلاب و دفاع مقدس به‌نوعی ثبت هویت تاریخ معاصر است، گفت: می‌طلبد هنرمندان لرستانی در بخش‌های مختلف اقدام کنند و امیدواریم در لرستان با تلاش هنرمندان انقلابی و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان بتوانیم جایگاه هنر انقلاب اسلامی را بیش‌ازپیش به دست آوریم.

در پایان از مادر شهیدان علیرضا و غلامرضا حیدریان و مادر شهید یخچالی تقدیر شد.