تاریخ : 1394,شنبه 29 فروردين14:10
کد خبر : 33801 - سرویس خبری : اخبار

دیدار با خانواده ی شهید محمدرضا مشایخی


دیدار با خانواده ی شهید محمدرضا مشایخی

سرپرست استاندار استان مرکزی در دیدار با خانواده شهید محمدرضا مشایخی در خمین با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران بزرگ ترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند، گفت: یاد شهدا اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه است.

به گزارش «ایثار»، شکرالله حسن‌بیگی در این دیدار، افزود: شهدای عزیز با ایثار و جان ‌فشانی در عرصه‌های بسیار سخت برای آرامش و اقتدار ایران اسلامی پا به عرصه حماسه گذاشتند.

حسن‌بیگی اظهار داشت: اقتدار، عظمت و سربلندی ایران اسلامی در بین ابر قدرت‌های شرق و غرب دستاورد خون شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران آرامش و آسایش و عزت امروز خود را مرهون رشادت‌های شهدا و ترویج این فرهنگ می‌داند، افزود: همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدا در طول دوران دفاع مقدس هستیم و افتخار امروز کشور مرهون خون پاک شهداست.

سرپرست استانداری مرکزی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه جاودانه و پایدار است و همه باید ضمن پاسداری، آن را به صورت یک فرهنگ معنوی سرلوحه کار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا نزد خداوند از منزلت و جایگاه والایی برخوردارند چرا که با تربیت فرزند صالح، صبر، استقامت و از همه مهم تر اطاعت از خداوند بهترین نعمت خود یعنی فرزند صالح را در راه اسلام تقدیم کردند.

حسن‌بیگی تصریح کرد: این خانواده‌های بزرگوار به مسیری که انتخاب کرده بودند ایمان و اعتقاد قلبی داشته و هیچ گاه از این انتخاب پشیمان نشدند.

وی خطاب به سه فرزند شهید محمدرضا مشایخی که دو تا از آنها پزشک عمومی و دندانپزشک و دیگری وکیل پایه یکم دادگستری است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری پدران شما موجب شدند که اسلام، در چشم شیطان‌ها و طاغوت‌های عالم، ابهت پیدا کند.

سرپرست استانداری مرکزی تاکید کرد: امروز به برکت خون شهدا، امت اسلامی سربلند و آبرومندی است و ما قدردان خون شهدا هستیم.

گفتنی است این دیدار صبح روز پنجشنبه 27 فروردین 93 در منزل شهید انجام شد و علیرضا ساعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمین و تعدادی از مسئولان نیز حضور داشتند.

شهید محمدرضا مشایخی متولد سال 1323 در شهرستان خمین است که در سال 1361 در منطقه پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل شد.