تاریخ : 1394,یکشنبه 30 فروردين11:33
کد خبر : 33829 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

یک بار برای همیشه



محمدحسین پور -  یک بار برای همیشه حجاب را درست تعریف کنید! امروز که مصاحبه وزیرخارجه استرالیا را دررسانه های جمعی جمهوری اسلامی ایران می دیدم واقعا" ازته دل خجالت کشیدم ، زیرا اگرحجاب رایعنی موها و گوش و گردن فرض نکنیم آیا چیز دیگری از حجاب باقی خواهد ماند؟ واقعآ اگراین کار به سخره گرفتن حجاب نیست پس چیست؟ نزدیک به چهار دهه ازانقلاب اسلامی ما می گذرد. اگرقرار است درمواردی بنا به اقتضای زمان حرکت کنیم ، بگذارید به اولین گزینه و موضوع مهم روز یعنی مساله حجاب بپردازیم. به نظراین حقیر که مستندبه قرائت وبرداشتم ازاسلام است حجاب به قرص صورت و دستها تا مچ اطلاق می شود وسایر جوارح می بایست ازدید نامحرم مصون باشد. اما آیا تاکنون جزدر ملاقات های مقامات خارجی با مقام معظم رهبری در دیگر قوای جمهوری اسلامی رعایت شده است؟

یقینآ پاسخ به این سوال منفی و نمره و امتیاز آن نیز بسیار پائین بوده است ، البته از ذکراین نکته نباید غافل شد که دین ما دین برابری و برادری و عدالت واحترام به حقوق دیگر مذاهب است ، و با چندلاخ مو پایه و اصول دینمان به لرزه نخواهد افتاد. مسئله مهم حفاظت چشم در برابر نامحرم است ، ولی این به آن معنا نیست که یک زن یا مقام خارجی بگونه ای از روسری استفاده نماید که گویی وی را اجبار به این کارنموده اند و این پیام را به بیننده خود القا نماید که رفع تکلیفی بیش نیست.

امیدوارم مسئولین امر تدبیری بیندیشند تا بیش از این مضحکه دیگر کشورهای اسلامی نباشیم واگر قرار براحترام به قانون استفاده از حجاب اسلامی است به نحوی عمل نمایند که در چهارچوب مقررات کشورمان بگنجد. زیرا برهمگان آشکار است که چه خونهایی به پای این درخت طیبه ریخته شده تا به اینجا و بدست من وشما رسیده است. باشد تا رسالتی را که بر دوش داریم با تکیه بر ذات احدیت به سرمنزل مقصود برسانیم.

آمین یارب العالمین