تاریخ : 1394,یکشنبه 30 فروردين13:13
کد خبر : 33841 - سرویس خبری : اخبار

یادواره شهدای ورزشکار استان یزد



مدیر مؤسسه روایت سیره شهدای کشور گفت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت و اقتدار کشور و سدی در برابر توطئه های کفر جهانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد- حجت‌الاسلام "حسین جوشقانیان" در نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان یزد افزود: برگزاری این یادواره از اهمیت و نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه ورزشکاران برخوردار است. شهدای ورزشکار در طول دوران دفاع مقدس در کنار سایر اقشار جامعه نقش اساسی در پیروزی رزمندگان اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان بر عهده داشتند و بر تمامی ورزشکاران وظیفه است تا به نحو شایسته در راستای شناخت اهداف مقدس شهیدان و ترویج فرهنگ و اهداف نورانی آنها تلاش کنند.

 

جوشقانیان در ادامه به ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس و ایثارگری‎‎های رزمندگان اسلام پرداخت و از مسئولان و جامعه ورزشکاران خواست تا همواره پاسدار حرمت خون‌های مطهر شهدا باشند .

 

وی بیان این که شهدا همان مسیر حق و حقیقت در زندگی هستند، خاطرنشان کرد: شهدا الگوی دینی و معیار خداباوری، ایمان،تقوا و از خودگذشتگی در جامعه اسلامی هستند. شهدا با پیروی از ولایت‌فقیه و با دست خالی در برابر دشمن مقاومت کردند و لذا می‌طلبد که در هر زمان از ولایت اطاعت کنیم و حافظ این رکن مهم باشیم.

 

"مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بخصوص شهدای ورزشکار، به اهمیت مسائل فرهنگی و ارزشی در حوزه ورزش پرداخت.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از ورزشکاران و غیورمردان این مرزوبوم در میادین مختلف جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند و در راه دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، افزود: ما مسئولان باید جوانان را بافرهنگ ایثار و شهادت که ارث شهدای ماست آشنا کنیم تا آن‌ها از این ارزش‌ها غافل نشوند.

 

وی اظهار کرد: بسیاری از جوانان ما در زمان هشت سال جنگ تحمیلی حضور نداشتند و شاهد ایثارگری‌های شهدای جان‌ بر کف ما نبودند و به همین خاطر وظیفه ما برگزاری چنین یادواره‎‎هایی است تا جوانان راه و رسم جوانمردی و ایثار را از شهدا یاد بگیرند و آن‌ها را الگوی خود قرار دهند.