تاریخ : 1394,یکشنبه 30 فروردين18:45
کد خبر : 33864 - سرویس خبری : اخبار

یادواره 21 شهید دهستان لیشتر



شهیدنیوز: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران از برگزاری یادواره 21 شهید دهستان لیشتر خبر داد.

سیروس باوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران با اشاره به جایگاه و نقش موثر شهدا در راستای بالندگی و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بزرگداشت مقام شامخ شهدا و تبیین ارزش‌های اسلامی وظیفه‌ای همگانی است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای تجدید پیمان با آرمان‌ها و اهداف شهدا، به لحاظ فرهنگی برای نسل جوان بسیار موثر است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراث گران‌بهای ملت از آفت تحریف مصون مانده و روز به روز در جهت تبیین این مهم تلاش کرد.

 

* برگزاری یادواره شهدای دهستان لیشتر

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران با اشاره به اینکه رسیدگی به امور خانواده شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا رسالت همگانی است، تصریح کرد: سربلندی و اقتدار میهن اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری امروز کشور، مرهون جانفشانی‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

 

باوی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: باتوجه به اینکه نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با برگزاری یادواره‌های شهدا نقش موثری در اخلاق جوانان داشته لذا برگزاری یادواره‌های شهدا وهمایش‌های بزرگداشت مقام خانواده‌های آنها در دستور کار بنیاد شهید و امورایثارگران است.

 

این مسئول از برگزاری یادواره 21 شهید دهستان لیشتر خبر داد و گفت: این یادواره در روز چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه امسال در روستای سعادت‌آباد لیشتر برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: همچنین همایش تجلیل از خانواده‌ شهدای دهستان مذکور یک روز قبل از برگزاری این یادواره در روز سه شنبه یک اردیبهشت‎ماه برگزار خواهد شد.

 

* یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار طرح‎های عمرانی بنیاد شهید جذب شد

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از 43 گلزار شهدا با 359 قبراست، اذعان کرد: اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در راستای ساماندهی گلزار‌های شهدا از سال 1385 تا کنون بیش از 88 درصد این گلزار‌ها معادل 38 مورد در قالب 355 مزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بهسازی و احداث کرده است.

 

باوی با اشاره به تخصیص یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای جهت تکمیل و احداث طرح‌های بنیاد شهید در سال گذشته، عنوان کرد: از ابتدای سال مالی 93 تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن جذب شده است.

 

* آغاز عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای روستاهای سیدجمال‌الدین و حجرت

 

این مسئول با بیان اینکه اعتبار جذب شده فوق‎الذکر جهت ساماندهی 6 پروژه بکار گرفته شد، خاطرنشان کرد: از این تعدا پروژه در نظر گرفته شده، سه پروژه گلزار شهدای ده حاج ناصر، کل سیف‌الله و وحدت آباد به بهره‎برداری رسیده و و دو پروژه ساماندهی گلزار شهدای روستاهای سیدجمال‌الدین و حجرت نیز در دستور کار قرار گرفته است.