تاریخ : 1394,دوشنبه 31 فروردين13:24
کد خبر : 33879 - سرویس خبری : اخبار

حمایت از خلق آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر


حمایت از خلق آثار هنرمندان شاهد و ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: حمایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی به‌وی‍ژه فرهنگی در خلق آثار هنری از راهکارهای رفع مشکلات هنرمندان شاهد و ایثارگر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور صبح امروز در نشست ماهانه استاندار قزوین با هنرمندان شاهد و ایثارگر که در سالن اجتماعات فرهنگی گلزار شهدا برگزار شد، با اشاره به اینکه استاندار قزوین بر برگزاری نشست‌های صمیمی با گروه‌های مختلف ایثارگری تأکید دارد، اظهار کرد: مرتضی روزبه از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستند که این جلسات را نظام‌مند و هدفمند کند.

وی بیان کرد: امسال مسئولان مرتبط در بنیاد شهید با هماهنگی و همکاری مسئول امور ایثارگران در استانداری قصد دارند که این نشست‌ها را ماهانه با حضور یکی از گروه‌های ایثارگری برگزار کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: به مناسبت سالروز شهید سیدمرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، بهانه‌ای شد تا نخستین نشست ایثارگران با استاندار قزوین را با حضور هنرمندان شاهد و ایثار برگزار کنیم.

حقایق‌پور با بیان اینکه جامعه ایثارگران استان قزوین 10 هزار نفر است، گفت: 100 نفر از آنان اعم از والدین و فرزندان شهدا جانبازان هنرمند هستند که 10 درصد از این آمار به صورت تخصصی کار هنری می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: 90 درصد از 100 نفر نیز به دلیل مشکلات موجود در حوزه کاری به صورت جدی وارد هنر نشدند و بیشتر در حاشیه قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مشکلات هنرمندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: نداشتن فضا و امکانات مناسب برای انجام کار هنری و عدم حمایت‌های لازم برای تولید انبوه آثار هنری هنرمندان از جمله این مشکلات است.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه اشتغال و عدم استفاده دستگاه‌های اجرایی و دولتی از آثار هنری هنرمندان از دیگر این مشکلات است، بیان کرد:‌ برخی از نهادها در برگزاری مراسم‌ها هزینه زیادی برای حضور یک خواننده غیربومی می‌کنند در حالی که می‌توانند با کمترین هزینه از ظرفیت هنرمندان قزوینی استفاده کنند.

این مسئول اختصاص مکان دائمی برای هنرمندان شاهد و ایثارگر در راستای تولید و عرضه آثار هنری، حمایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی به‌ویژه فرهنگی در راستای خلق آثار هنری و جذب هنرمندان در دستگاه‌های اجرایی را از جمله راهکارهای رفع مشکلات هنرمندان شاهد و ایثارگر برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اهدای آثار هنری هنرمندان به عنوان هدایای فرهنگی در مراسم‌های مختلف و استفاده آثار هنری در فضاهای دستگاه‌های اداری و هنری را از دیگر راهکارهای رفع مشکلات هنرمندان شاهد و ایثارگر عنوان کرد.