تاریخ : 1394,دوشنبه 31 فروردين18:53
کد خبر : 33902 - سرویس خبری : اخبار

بازدید از مناطق جنگی کردستان


بازدید از مناطق جنگی کردستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی گفت: ۱۵۰ هزار نفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، سرهنگ محمد رضاشرف بیانی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان شامگاه یکشنبه (30فروردین) در اولین جلسه قرار گاه فرهنگ سازندگی دفاع مقدس در سال جدید اظهار کرد: برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید از پتانسیل ادارات و ارگان های مختلف استفاده کنیم تا رشادت های این عزیزان برای همیشه در تاریخ  کشورمان ثبت شود.

وی افزود: حماسه دفاع مقدس متعلق به همه مردم و نهادهای مختلف دولتی است و ارگان ها و سازمان ها باید نهایت همکاری را برای فرهنگ سازی بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه های سال 93 در حوزه دفاع مقدس، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برنامه های مختلف از طریق سپاه، نیروی انتظامی، ارتش برگزار شده است.

وی افزود: بازدید 150 هزار کاروان راهیان نور از مناطق جنگی استان، تجهیز باغ موزه دفاع مقدس، تدوین چاپ نشر کتاب دفاع مقدس، حمایت از تولید فیلم مستند حماسه دفاع مقدس از مهمترین برنامه های سال گذشته بود.

مدیر کل حفظ و آثار ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به عملیات های دوران دفاع مقدس اذعان کرد: 37 عملیات مهم در دوران دفاع مقدس داریم که این عملیات ها باید برای نسل جوان فرهنگ سازی شود.

وی در ادامه افزود: 26 هزار انسان پاک شهید شدند که از این تعداد پنج هزار و 400 نفر شهید بومی استان هستند که لازم است رشادت های این عزیزان علاوه بر شفاهی که بازگو می شود به صورت مکتوب در بیاید.

سرهنگ شرف بیانی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت خون شهیدان و ایثارگران است که امروز همه ما در امنیت و آرامش کامل به سر می بریم پس وظیفه همه ماست رشادت های این بزرگواران به نسل های بعدی انتقال دهیم.