تاریخ : 1394,دوشنبه 21 ارديبهشت17:11
کد خبر : 34445 - سرویس خبری : اخبار

مسئولین منتظرند جانبازان شهید شوند؟!


مسئولین منتظرند جانبازان شهید شوند؟!

همانطور که می دانید قریب 90 درصد جانبازانی که طی پنج سال گذشته به شهادت رسیده اند از وضع نابسامان درمانشان شکایت داشتند

 

فاضل شایسته -  همانطور که می دانید قریب 90 درصد جانبازانی که طی پنج سال گذشته به شهادت رسیده اند از وضع نابسامان درمانشان شکایت داشتند و اعتراض خودشان را به طرق مختلف به گوش مسئولین رساندند! چرا اقدام اساسی و عاجل در جهت رفع مشکلاتشان انجام نشد؟

2_ چرا بعد ازگذشت 36 سال که از سیر نابسامان درمان جانبازان می گذرد، هنوز کادر پرستاری و درمان بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیاء وبسیاری دیگر از بیمارستان ها با نحوه درمان جانبازان نخاعی ناآشنا هستند!

3 _ چرا هنوز مشکل دارو و تجهیزات پزشکی جانبازان نخاعی به طور ناقص و غیرکارشناسی انجام می گیرد. ...؟!

4 _ چرا هنوز برای انتقال جانباز نخاعی ار منزل به بیمارستان با نبود آمبولانس و یا با تأخیر چندساعته آمبولانس مواجه هستیم!

5 _ چرا و به چه دلیل جانباز نخاعی باید سه روز روی تخت چوبی اورژانس بیمارستان بستری باشد و برای بستری در بخش در نوبت قرار گیرد..! بعد هم همانجا شهید گردد!!!

6 _ چرا هنوز مشکل همراه جانباز (پرستار خصوصی) بطور رسمی در بیمارستان ها حل نشده و باید همسر جانباز کلی دوندگی کند و ازین ساختمان به آن ساختمان برود و خواهش و تمنا کند و خانه و زندگی اش را ول کند وبیفتد دنبال این کارها و بعد از دو سه روز این ور و آن ور رفتن، آیا موافقت بشود یا خیر ؟!!

7 _ چرا بعد از اینهمه سال که از خدمات درمانی می گذرد هنوز در بیمارستان ها با جانبازان با بی اعتنایی برخورد می کنند !! و البته چند مورد هم توهین و اهانت ؟!!

8 _ هنوز بعد از گذشت 36 سال که از درمان ناقص جانباران می گذرد سهمیه لوازم مصرفی و بهداشتی با تاخیر سه الی پنج ماهه می رسد، چرا ؟؟؟؟ یک نفر را خود شاهد بودم که در بیمارستان بخاطر نبود سوند و کیسه ادرار کافی و تأخیر چند ساعته در سونداژ ، دچار عفونت کلیه و مثانه شد و هشت روز بستری گردید!

9 _ چرا هنوز برای دوران بستری ضروری و اورژانسی کوتاه مدت جانبازان در آسایشگاه ها فکر اساسی صورت نگرفته است ؟

10 _ چرا جانبازان نخاعی شهرستانی که برای کار اداری به تهران یا دیگر مراکز استان ها مراجعه می کنند، به دلیل عدم پذیرش بسیاری هتل ها ( به هر دلیل) باید شب تا صبح را در خودرو بگذرانند !!!!

11 _ هنوز که هنوز است جانبازان بسیاری نمی دانند که برای یک بیماری خاص نزد کدام پزشک حاذق مراجعه کنند و می بایست از چندین جانباز دیگر پرس و جو کنند و آیا موفق به پیدا کردن دکتر ماهر بشوند یا خیر.
چرا ؟؟؟؟و ،،،،، بسیاری چراهایی دیگر که پاسخی برایشان نیست !

خب با این حساب می خواهید طی این 5 سال گذشته 60 جانباز نخاعی به شهادت نرسند !!!
البته با سهل انگاری و بی خیالی مسئولین، نبایستی زیاد تعجب کرد !!

با این حساب ؛ پس انگار باید منتظر شهادتشان باشیم و برایشان مراسم تجلیل برگزار شود !!
شاید نغمه { شهداء ما شرمنده ایم } پرسوزتر گردد!!!!

بایستی گفت زهی خیال باطل ! اگر فکر کنیم می توانیم با برگزاری چنین مراسماتی از زیر دینی که قصور و کوتاهی نمودیم خلاص شویم !