تاریخ : 1394,چهارشنبه 30 ارديبهشت14:26
کد خبر : 34613 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

مگر امور ایثارگران پروژه عمرانی ست؟!


مگر امور ایثارگران پروژه عمرانی ست؟!

آنجا دیگر خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مثلا با این مضمون که "چنددرصدقانون جامع را اجراکردیم و چنددرصد دیگرش مانده " خطاب قرار نمی دهند.

سیدرضا

سیدرضا- فلسطین عزیزمان چقدروسعت دارد؟ آیا دولت ثابت و باقوام دارد؟ چقدر جمعیت دارد؟ چقدر اسیر و آزاده دارند؟ منبع درآمدشان ازکجاست؟ آیا نفت و گاز و مس و فولاد و کارخانجات مادر دارند؟ حالا این فلسطین عزیز برای امور آزادگان و اسرا  "وزارت امور اسرا و آزادگان" دارد. یعنی چه؟  یعنی قانون دائمی و آیین نامه معین و قابل اجرا با بودجه سالانه که هرساله وزیر و معاونین باید جواب پس بدهند. حتما" در فلسطین عزیز، رابطه وزارت امور اسرا و آزادگان با جامعه هدف، رابطه مددجو و مددکار وجود ندارد بلکه  اسرا و آزادگان به عنوان سرمایه ارزشی و معنوی که قوام و ثبات فلسطین را تضمین کرده و می کند درقلوب ملت و مسئولین اجرایی قراردارند.

 آنجا دیگر خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مثلا با این مضمون که "چنددرصدقانون جامع را اجراکردیم و چنددرصددیگرش مانده " خطاب قرار نمی دهند. مگر امور خانواده معظم شهدا و ایثارگران یک پروژه عمرانی ست که هر روز بگویند اینقدرش را اجراکردیم و آنقدر دیگرش مانده و کمبود بودجه داریم یا این که "بارمالی"دارد؟!

 برای کسانی که با این دیدگاه به جهاد و ایثار و شهادت نگاه می کنند باید تاسف خورد. این کشور و این نظام مقدس جمهوری اسلامی که مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی را آفرید و معادلات ظالمانه حاکم بر بین الملل را به هم ریخت و مستضعفان را امیدوارکرد ، اولا رهبری داعیانه ولایت فقیه از امام خمینی (رحمت ا...علیه) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بود که نیروهای مخلص در رکابش حاضرشدند و انقلاب را به پیروزی رسانده و توطئه های مختلف را دفع نموده و هشت سال جنگ تحمیلی که تمامیت استکبار جهانی به اتفاق همین سرسپردگان امروزی یعنی حکام سعودی و امارات و قطر و بحرین وکویت و مصر و اردن، صدام بعثی را پیش انداخته و خودشان مدام تجهیزش نمودند را با افتخار به پیروزی رسانده و دشمن بعثی را بیرون راندند و یک وجب ازخاک پاک جمهوری اسلامی را ندادند.

 آن نیروهای مخلص، همین شهدای والامقام و خانواده های معززشان و همین رزمندگان جانباز و آزاده بودند که سالها اسارت را در سخت ترین شرایط تحمل کردند و به دشمنان باج ندادند و پس از آزادی هم کمترین هزینه را برای دولت و نظام داشتند. اکثریت قریب به اتفاق جانبازان را خانواده های مظلومشان جمع و جور می کنند، آزادگان جانباز که کمتر به چشم می آیند دچار تبعات جبران ناپذیری از قبیل مجروحیت و مصدومیت و شکنجه های دوران اسارت شدند و متاسفانه پس از آزادی هیچ گونه مطالعه پزشکی بالینی و تحقیقاتی روی آنان انجام نگرفت و بیماری های لاعلاج و ناشناخته آنان را خانواده هایشان با سختی و مشقت تحمل می کنند. پرونده های پزشکی اکثر آزادگان جانباز را نگاه کنند و ببینند چه کاری برای آنان انجام گرفته؟

 مسئله مسکن جانبازان و آزادگان  همانند تسهیلاتی بود که  به مسکن مهر و متقاضیان آن تعلق گرفت بلکه مسکن مهر خیلی راحت تر از ایثارگران بودند زیرا نه دنبال پروانه ساخت و پایان کار و آب وبرق وگاز رفتند و تا آخرسال 89 همان 25 میلیون تومان تسهیلات بود. اشتغال فرزندان ایثارگران را کجا قانونی کردند که طبق قانون بخواهد اجراشود؟ واقعا نمی دانیم این"فوتبال" و "فوتبالیست ها" چه گلی سر کشور و نظام و امنیت و ثبات و اقتدارمان زدند که اینقدر همه مسئولان برایش سرودست می شکنند و برای یک سرفه و عطسه فوتبالیست، برنامه "نود" و نشریات ورزشی و متاسفانه رسانه ملی تا آخرش پیگیری می کند، تازه اگراین فوتبالیستها کار غیرقانونی هم بکنند فورا" سر وته قضیه را جمع می کنند، مثل ده ها و صدها بداخلاقی و اخیرا"  همین کارت های معافیت سربازی، واقعا چه شد؟ حالا مدام سررزمنده ایثارگر منت می گذارند که مثلا" 70%قانون جامع را اجرا کردیم و بقیه اش مانده؟

 مگر آیین نامه هایش تدوین شده و آماده کردید که اجراشود؟ شمارا به خدا اگر نمی خواهید و نمی توانید خدمتی در شأن ایثارگران انجام دهید لااقل ادعا نکنید. به خدا مردم ازشما خیلی بهتر می فهمند. قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران یک قانون دائمی و مقدس باید باشد و کسانی عهده دار این مسئولیت شوند که ظرفیت این امر مهم را داشته باشند. می دانید چنددرصد جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم شهدا از دنیا رفتند و عندربهم یرزقون شدند؟ می دانید27سال ازپایان جنگ تحمیلی گذشته؟ می دانید 25سال اسرا آزادشدند ؟ کدام قانون وبرای کدام قشر ازمردم اینقدرطول کشید و اینطور پیچ وتاب خورد و آخرش هم معلوم نیست؟ واقعا معنای و مفهوم جهاد و ایثاروشهادت و حماسه سازان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در روزمره زدگی و دنبال پست ومقام و حزب و گروه بازی مسئولان به یک رابطه مددجو و مددکار تغییریافت که آن هم را نتوانستید به سرانجام برسانید. ما از ندانم کاری شماها خجالت می کشیم، شما چطور؟

والسلام.