تاریخ : 1394,چهارشنبه 03 تير18:37
کد خبر : 35493 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مگر شما نصف انسان بیشترید؟



جانباز- امروزه باگذشت چهار دهه از استقلال کشور عزیزمان شاهد یاری خواستن همسر یک ایثارگر می باشیم واین موارد جای بسی تاسف دارد و مطمئنا" درحافظه ایثارگران عزیز ثبت شده ولی در اراده و عزم وعشق به ولایت هیچ خللی ایجاد نمی کند. ایثارگر کیست؟ ایثارگران یکی از همین مردم کوچه و بازار روستاها تا شهرهای بزرگ گرفته و بیشترشان درهمین خانه های اجاره ای ساکن می باشند بیشترشان خواستار شناسایی از طرف جامعه نیستند. چرا ؟

 وقتی تیترهایی از طرف رسانه های جمعی به نمایش در می آید که به ایثارگران فاقد مسکن زمین یا وام مسکن تعلق می گیرد ذهنیتی که در جامعه راه می اندازد این است که مشکل مسکن برای ایثارگران حل گردید. این خبر درجامعه این دید را به وجود می آورد که آیا فقط ایثارگران از این امتیاز بهرمند شده اند؟ آیا سایر ارگان ها نباید مسکنشان تامین شود؟ حالا همه می دانیم که اکثر ارگان ها از کشوری و لشکری دارای تعاونی مسکن می باشد وطبق ظوابط خودشان برای پرسنلشان چندین هکتار زمین گرفته وقطعه بندی کرده، بعداز مراحل قانونی به اعضا واگذارکرده و هر قطعه به یک نفر تعلق می گیرد ولی زمین هایی که به جانباز یا ایثارگر واگذار می کنند، هریک قطعه زمین را به دو ایثارگر واگذارکرده.

 وقتی که اعتراض می کنی می گویند مگر شما نصف انسان بیشترید؟ حالا ببینید ساخت مشترک چه مصیبتی برای هردو ایثارگر بوجود می آورد! بعد هم اگر توانستید وبا هزار مشکلات سقف زدید. سال ها برای گرفتن وام باید عمر تلف کنی که در نتیجه مجبور به فروش می شوی و هرکدام ازاین دونفر مجبورند به طرف خانه اجاره ای بروند تا فرجی گردد. اکثر مسائل ایثارگران حل نشدنی باقی می ماند و شامل مرور زمان عمرخواهدشد. در زمان های گدشته یک قانون جامع ایثارگری تدوین شد که به دقت بسیاربالایی کار کارشناسی روی ابن قانون جامع انجام شده  وتبصره هایی در آن قرار داده شد تا مقامات اجرا کننده قانون مذکور بتوانند این قانون جامع تدوین شده را سال های سال به درازا و وقت کشی بگذرانند وباز این قانون ها هم شامل مرور زمان عمر جامعه ایثارگری شده باشد. اینها از قوانین وضع شده که برای  طرح تکمیل کامل خدمات به ایثارگران بعد از فوت انجام شده باشند هم خبر می دهند.

 قسمت دوم جواب جانباز یا ایثارگر کیست؟ جانباز انسانی ست که بر اثر شلیک مستقیم گلوله خمپاره و دیگر ادوات جنگی منفجره یا غیره مجروح از 5درصد تابالای 70درصد به اعضای بدن آسیب جدی رسیده باشد. برابر میانگین البته برای تحمل درد وبا تجویز پزشک متخصص وفوق تخصص از روی یک عدد قرص تابالای 30 عدد قرص می خورد. اگر میانگین تجویز قرص های خورده 30ساله یک جانباز را در نظر بگیریم عدد 15 بدست می آید، در هفته تعداد 105 عدد قرص مصرف می کند، درماه 3150 عدد قرص مصرف می کند، در سال 37800 عدد قرص مصرف می کند و در30 سال1134000قرص مصرف کرده.

 حالا بعداز سی سال ایثارگری یک ایثارگر وابسته به قرص میباشد که علاوه برکهولت سن بخاطر مصرف سی ساله قرص مبتلا به بیماری های شدید فراموشی سنگینی دائم سر وسردردهای وحشتناک اضافه وزن بالا، بیماری های تنفسی، مری دردهای طاقت فرسای معده، مشکلات روده ای، مشکل دفع، درد شدید زانوها وپاها، چربی کبدی، فشار روی کلی ها و ایجاد تکرر  ادرار، سوزش ادرار، خفقان ونفس تنگی، دردهای شدید محل های صدمه دیده شده در منطقه را داراست.  ایجاد بی خوابی های عذاب آور در طول شب وقتی همه اعضای خانواده خواب میباشد در اوج درد بخود می پیچد، ناله می کند اما بغیر ازخدا وخودش کسی نمیداند وعاقبت در یکی از همین شب ها ...!