تاریخ : 1394,چهارشنبه 31 تير14:56
کد خبر : 36174 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

اصلاح کدام زیرساخت ها؟!


اصلاح کدام زیرساخت ها؟!

سال هاست که شعار بی عمل مسئولین گوش فلک را کر کرده است و جانبازان که سال به سال وضعیت جسمی و روحی شان تحلیل می رود

محمد غیبی

محمد غیبی -  آقای سردار انصاری! خوشا به حال شما که نفستان از جای گرمی بلند شده است.
عـزیز دل برادر!  برنامه های توسعه شما برای قشر خانواده معزز شاهد و ایثارگران سودی نداشته است. صحبت از اصلاح زیر ساخت ها به میان آورده اید؟ ما می بینیم زیر ساخت های اختلاس گران در برنامه ها خوب تثبیت و فراهم می شود! اینکه بخواهید کم لطفی کنید و این زیر ساخت ها و برنامه های توسعه ادوار مختلف را به خانواده معزز جانبازی تعمیم بدهید از بن بست، این قشر مظلوم و ستم دیده بحمدالله درایت و عقلانیت دارد که آن صحبت های شما برادر بزرگوار را نپذیرد.

 در بخش زیر ساخت ها سال هاست که شعار بی عمل مسئولین گوش فلک را کر کرده است و جانبازان که سال به سال وضعیت جسمی و روحی شان تحلیل می رود و زیر ساخت تردد آنان باید فراهم گردد، مشاهداتی واقعی را نمی بینیم. در بحث دارو و درمان به صراحت قانون گذار پرداخت هزینه صد درصد درمان او را از جهات تجهیزات پزشکی و هرآنچه با نام درمان شناخته می شود وضع کرده است، باید عرض کنم شما به عنوان مقاوم دوم عالی بنیاد روزانه چند شکایت در خصوص عدم پرداخت هزینه درمان جانبازان را دریافت می کنید؟ انصاف را رعایت کنید و بدون ملاحظات مرد و مردانه پاسخ دهید؟

 عزیز سردار من و ما! فرافکنی فقط برای برخی مزایا و بهره وری و کارانه و اضافه کاری است و برای قشر مورد هدف شما که خود را خادم می دانید رنج و درد جانکاهی است که تا مغز استخوان ما را می سوزاند. در مقابل دیدگان جامعه چند میلیونی ایثارگران خیلی از مسئولین هستند که روزانه صدها دروغ بی پایه و اساس می گویند که ما برای جامعه هدف چه و چه کرده ایم. سیاست خوب است،سیاستی که بر پایه عدالت باشد و حیای سیاسی در علوم سیاسی داریم که خیلی ها رعایت نمی کنند. امیدوارم این حیایی که از آن نام برده شده است در شما وجود داشته باشد.

 جدای از حیای سیاسی که بدان اشاره داشتم دیواری بنام اخلاق در بین ملت و مسئولین وجود دارد. سئوالم این است که چند درصد از مسئولین این دیوار اخلاق را رعایت می کنند و به ملت دروغ نمی گویند؟ عدم رعایت اخلاق و حیای سیاسی دیواری بنام بی اعتمادی در بین مسئولین و ملت بوجود آورده است که اخلاق و حیای سیاسی را به اضمحلال کشانده است. چقدر خوب بود که رابطه ای صادقانه و عالمانه در بین ملت و مسئولین برقرار بود که هیچ کدام خدای ناکرده دیگری را... به حساب نیاورد!  از این بی اعتمادی هایی که در جامعه رواج دارد و کسانی که ازآن متضرر می شوند نه تنها ملت و مسئولین هستند که ارکان نظام هم آسیب جدی می بیند. خیلی آرزو داشتم که رابطه ملت و مسئولین یک رابطه سالم می بود تا قضاوتمان را نسبت به دین اصلاح می کردیم.

آقای سردار خوبم! ملت ایران ملت بسیار بافرهنگی هستند. پاسخ آن هم به تمدن کهن ما بر می گردد. اگر فرصت مطالعه تاریخ کهن ایران را داشتید، بیشتر دلنوشته های من را قبول می کردید. امیدوارم از آن دسته عزیزانی باشید که با تاریخ تمدن کهن ایران عزیز آشنایی کامل داشته باشید. میدانید چرا بحث را وارد مقوله تمدن و فرهنگ کردم؟ چون از اولویت های فرهنگی سخن رانده اید. باور کنید اولویت های ایثارگران اولویت معیشت و نان شب است. همانگونه که امام علی (ع) می فرمودند فقر از هر دری یا پنجره ای وارد شود از پنجره ای ایمان خارج می شود.

 به همین منظور و به تأسی از مولای متقیان نتیجه می گیریم تا معیشت و وضع اقتصادی جامعه اصلاح نشود، فــرهنگ مورد نظر شما عزیز خوبم معنا پیدا نخواهد کرد. جناب سردار! ایثارگران را می گویند ولی نعمتان هستند. من به شخصه ولی نعمتی را نمی بینم و اگر سراغ دارید ملت مظلوم نیستند. شاید مراد و منظور شما تلویحا" و تعمیما" از ما بهتران مورد نظر خودتان باشند.

 شعار بی عمل پشیزی برای این قشر و ملت اعتباری ندارد. چون در عمل راستی آزمایی و صداقت مسئولین رنگ و لعاب و حنای خود را با شتابی - که خوب مورد تایید هیچ ایرانی وطن دوست و مومن باشد نیست - دارد از دست می دهد؛ هر چند تعمدی یا سهوی ، مسیر خود را مثل سیلی که سراشیبی را پیدا کرده در حرکت است.

 خیلی امیدواریم با برطرف شدن این شکاف ، آشتی و اعتماد بار دیگر به صحنه اجتماع برگردد و این نیازمند عزمی همگانی است که شرط آن پذیرش این وافعیت از طرف مسئولین است.

به امید آن روز