تاریخ : 1394,شنبه 03 مرداد14:04
کد خبر : 36226 - سرویس خبری : اخبار

مقصراصلی حذف تخفیف بلیط بنیاد است!


مقصراصلی حذف تخفیف بلیط بنیاد است!

سالهاست جانبازان،آزادگان سرافراز و والدین شهدای انقلاب اسلامی با ارائه کارت شناسایی و یا با صدور معرفی نامه از سوی ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از تخفیف 50درصد بهای بلیط قطار و هواپیما(شرکت هواپیمایی آسمان و ایران ایر)برخوردار می باشند.

سید منصور معصوم نتاج - سالهاست جانبازان،آزادگان سرافراز و والدین شهدای انقلاب اسلامی با ارائه کارت شناسایی و یا با صدور معرفی نامه از سوی ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از تخفیف 50درصد بهای بلیط قطار و هواپیما(شرکت هواپیمایی آسمان و ایران ایر)برخوردار می باشند اما اخیرا" متاسفانه شرکت های هواپیمایی ذیربط بر خلاف مصوبات و قوانین مصوب دولت برای هر یک از پروازهای مشمول تخفیف تعداد سهمیه محدودی را منظور داشته است. به همین دلیل اغلب جامعه هدف از این قانون بهره مند نخواهند شد که حتی در این رابطه بنده برای دریافت بلیط هواپیما از دزفول به تهران به دفاتر مربوطه ای که مراجعه نمودم به دلیل همین محدودیت اعلام داشته اند ظرفیت سهمیه جانبازی پر شده است، با این وضعیت صدور بلیت نیم بها امکان پذیر نبود که در نتیجه می بایست 100 درصد بهای بلیط پرداخت می شد.


لذا آیا ایجاد چنین رویه ای که اینگونه باب شده است خلاف صریح ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نمی باشد؟
آیا با این ترفند و بخشنامه به راحتی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که از سوی دولت به تمامی وزارت خانه ها، سازمان ها و ... ابلاغ شده است از سوی یک تشکیلات دولتی که باید مجری قانون باشد نقض نمی گردد؟


به هر حال بحث در این است که چرا با وجود قانون روشن این قضایا که خود در زمره تخلفات اداری محسوب می شود نباید از طریق تشکیلات نظارتی مورد رسیدگی قرار گیرد و مضافا" بر اینکه دیگر شرکت های هواپیمایی هم تخفیف 50 درصد را اعمال نمی نمایند که این شرکت ها باید از قانون تبعیت کنندنه اینکه هر یک به شیوه خاصی رفتار نمایند که خود جای پیگیری مسئولین را می طلبد.


بنابراین به منظور تحقق قانون و جلوگیر از تخلفات و همچنین بخشنامه ای مغایر با مقررات جاری استدعا می شود مسئولان و دست اندرکاران به لحاظ ارتباط موضوعی نسبت به مطالبی که شرح آن داده شده است نظارت لازم را اعمال کنند تا مشکلات این طیف از جامعه که خود گرفتاری های عدیده ای دارند مرتفع گردد.

ضمنا" اضافه می نماید 50درصد بهای بلیط توسط بنیاد باید تامین و پرداخت شود که مسئولین ذیربط در هواپیمایی اظهار داشته اند از 14 سال پیش تا کنون در پرداخت بدهی اقدام نکرده اند که در این راستا بنیاد هم توجهی در اجرای قانون ندارد.
به امید روزی که قانون نصب العین همگان قرار گیرد.

 


کد خبرنگار : 17