تاریخ : 1394,شنبه 03 مرداد18:48
کد خبر : 36247 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

غفلت از درمان



جانباز 70 درصد- مهمترین ساختاری که بنیاد با ارائه بیمه تکمیلی گسترده از مسئولیتی مهم شانه خالی کرد و خود را به ظاهر رهانید، ساختار بهداشت و درمان بود. بنیاد با این عمل، عواقب ضایعات و صدمات ثانویه وارده به جانبازان با درصد بالای از کارافتادگی را که حاصل ندانم کاری و برخورد های غیرکارشناسانه و غیر تخصصی در مراکز درمانی بود را متوجه دیگران نمود.

 در حالیکه دیگر کشورها که جنگ های جهانی را در چنته تجربیات خود داشتند، برای مصدومین، مجروحین ومعلولین جنگی خود، مجتمع های بهداشتی درمانی و کلینیک های تخصصی مربوطه را ایجاد کردند تا در این مجتمع ها، علاوه بر درمان، توانبخشی، آموزش های پیشگیرانه و مراقبت از خود که توسط متخصصین و کارشناسان پرستاری انجام می یابد، افراد و مجروحین و مصدومین قدیمی تر نیز تجربیات و آموزه های خود را جهت بازسازی روحی و روانی به افراد جدید منتقل نمایند.

  خلاصه این غفلت (یعنی واگذاری امر بهداشت و درمان جانبازان به دیگران بدون نظارت و پشتیبانی بنیاد)که بچه های جانباز  هنوز از این ناحیه هزینه های جانی ومالی متعددی پرداخت می کنند، علیرغم دیرشدگی، باید متوقف و با عزمی ملی و جدی به مسیر اصلی و تجربه شده بازگردانده شود. دردناک آنکه با سیستم فعلی جانباز و خانواده شهید نه تنها رضایتمندی مطلوب از درمان ندارند بلکه به هزینه های مالی که از جیب خود نموده اند نیز دست پیدا نمی کنند. گفتنی است که تنها بهداشت و درمان  استان تهران مبلغ 4 میلیارد تومان به ایثارگران بدهکار است.