تاریخ : 1394,یکشنبه 18 مرداد15:57
کد خبر : 36569 - سرویس خبری : باغ بهشت

توسل به حضرت زهرا(س) در میدان مین



 شهید طلبه، «مصطفی ردانی‌پور» سال 1337 در اصفهان متولد شد. حدود شش سال مشغول کسب علوم دینی بودکه به دلیل اخلاص و تعهدی که داشت به تدریج مسئولیت‌های خطیری را به عهده گرفت و در اولین عملیات‌های بزرگ سپاه اسلام (شکست محاصره‌ آبادان و طریق‌القدس) به عنوان فرمانده گردان شرکت داشت.
 وی از موسسین لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و فرمانده قرارگاه فتح نیز بود، توانایی بسیاری در میدان جهاد از خود نشان داد و در کمتر از ۳ سال سطوح فرماندهی رزمی را تا سطح قرارگاه طی کرد.
او همراه عده‌ای از همرزمان خود از «کردستان» راهی جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان (سپاه منطقه‌ ۲) که در نزدیکی آبادان «جبهه دارخوین» مستقر بودند، شروع به فعالیت کرد.
او در عملیات محرم، والفجر 1 و والفجر 2 شرکت داشت و تا لحظه‌ شهادت هرگز جبهه را ترک نکرد و فرمان امام عظیم‌الشأن(ره) را در هر حال بر هر چیزی مقدم می‌دانست.
از خصوصیات بارز آن شهید در طول خدمتش، توجه به دعا و مناجات با خدا بود و کمتر وقتی پیش می‌آمد که از تعقیبات و نوافل نمازها غفلت کند.
سر انجام دو هفته پس از ازدواج، در ۱۵مرداد سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسید و جسم پاکش در منطقه‌ حاج عمران بر زمین ماند و در زمره‌ شهدای مفقود‌الجسد قرارگرفت.


کد خبرنگار : 17